۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۳۰
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85300979
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رئیس جمهور پاکستان: روابط تهران-ریاض به نفع صلح در منطقه‌ است

اسلام‌آباد- ایرنا- رئیس جمهور پاکستان با تاکید بر لزوم اتحاد و همبستگی میان ملت‌های مسلمان برای مقابله با چالش‌های مشترک، گفت: از سرگیری روابط جمهوری اسلامی ایران و عربستان، تقویت تجارت و صلح منطقه‌ای را به ارمغان می‌آورد.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از روابط عمومی دفتر ریاست جمهوری پاکستان، عارف علوی در دیدار امام جماعت مسجد الحرام در اسلام‌آباد پیرامون آخرین تحولات غزه، اسلام‌هراسی و دیگر چالش‌های پیش‌روی جهان اسلام تبادل نظر کرد.

وی با تاکید بر تعهد قوی دولت پاکستان برای حمایت از فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس، افزود: جهان باید درد مردم فلسطین را درک کرده و نقش خود را در توقف جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل و قتل‌عام هزاران انسان بی‌گناه از جمله زنان و کودکان در غزه ایفا کند.

علوی با تمجید از آغاز روابط رسمی ایران و عربستان سعودی، اظهار داشت که این عادی سازی یک پیشرفت بزرگ در منطقه است که علاوه بر ارتقای تجارت در منطقه توسعه، ثبات و امنیت را در منطقه به ارمغان می‌آورد.

صالح بن عبداله حمید امام جماعت مسجد الحرام نیز در این دیدار گفت که برای پایان یافتن خشونت‌ها و جنایات جاری در فلسطین و گسترش حمایت‌های بشردوستانه و دیپلماتیک به تلاش‌های مشترک جهان اسلام نیاز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha