رسانه‌ها با نظارت بر عملکردها و تبیین خدمات دولت، امیدآفرین باشند

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل از خبرنگاران و رسانه‌ها خواست در عین اعمال نگاه نظارتی بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی، خدمات و اقدامات انجام گرفته در راستای توسعه زیرساخت‌های استان را شفاف منعکس کرده و برای جامعه امیدآفرین باشند.

به گزارش ایرنا ، سیدحامد عاملی روز سه‌شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز اردبیل به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: در حوزه راه‌های مواصلاتی استان، در سال گذشته حدود ۵۲ کیلومتر به بزرگراه‌های استان اضافه شد و امسال نیز برای توسعه این قبیل زیرساخت‌ها برنامه داریم و ۸۰ کیلومتر دیگر اضافه شود.

وی افزود: در بحث مسکن نیز کارهای بزرگی که در استان در حال انجام است که شاید در سطح کشور بی‌نظیر باشد و واقعا اقدامی تاریخی است و باید به این قبیل کارها و برنامه‌های توسعه‌ای نیز از نگاه رسانه‌ها به خوبی پرداخت شود.

وی تاکید کرد: لازم است به این کارها از منظر رسانه و البته با دید نظارتی، نه از روی تعریف و تمجید پرداخته شود تا رسانه به معنای واقعی با عمل به رسالت خطیر خود، برای جامعه امیدآفرین باشد.

عناصر ملی استان اردبیل برجسته شود

استاندار اردبیل با بیان اینکه عناصر ملی برای برجسته کردن اردبیل در سطح کشور و فراتر از آن را داریم، گفت: متاسفانه از این عناصر و فرصت‌ها به خوبی استفاده نمی‌شود.

رسانه‌ها با نظارت بر عملکردها و تبیین خدمات دولت، امیدآفرین باشند

عاملی ادامه داد: رویداد اردبیل ۲۰۲۳ که این شهر را به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو برای سال میلادی جاری معرفی می‌کند، نام اردبیل را در صفحات مجازی حوزه گردشگری افزایش داده است و مشاهده تصاویر و عناوین اردبیل در اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی گواه این ادعاست.

او افزود: اردبیل به لحاظ استعدادهای گردشگری امکان برند و برجسته شدن را دارد و باید برای جذب گردشگران خارجی به این استان نیز برنامه‌ریزی و اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: اخیرا با چینی‌ها توافقی منعقد کرده‌ایم و برای کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز چنین برنامه ای را داریم تا پای گردشگران آنها را به این استان باز کنیم.

استاندار اردبیل اظهار کرد: حدود ۵۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه محقق اردبیلی مشغول تحصیل هستند و اگر بتوانیم در سطحی بالاتر پای گردشگران و مسافران خارجی را به این استان باز کنیم و هر کدام از آنها چند هزار یورو در داخل استان خرج کنند، زمینه برای توسعه گردشگری و اقتصادی ایجاد خواهد شد.

عاملی تاکید کرد: رسانه‌های ما باید روی این قبیل کارها بیشتر کار کنند و از خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز انتظار می‌رود گزارش‌های خوب و مثبتی در این راستا تهیه و به نحو خوبی هم منتشر کند تا هدف‌های گردشگری و به تبع آن، توسعه‌ای استان محقق شود.

"محمود صارمی" مسئول اسبق دفتر ایرنا در افغانستان ۱۷ مرداد سال ۱۳۷۷ به همراه دیپلمات‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران، در مزار شریف افغانستان به شهادت رسید و شجاعت و ایثارگری این شهید وارسته موجب شد که روز شهادتش با تصویب شورای فرهنگ عمومی در تقویم رسمی کشور "روز خبرنگار" نام گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha