آذربایجان غربی نماد زندگی مسالمت‌آمیز اقوام و مذاهب در کنار یکدیگر است

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی گفت: از نظر جمعیتی، تنوع و تکثر قومیتی بالایی در استان حاکم است و آذربایجان غربی نماد زندگی مسالمت آمیز قومیت‌ها و مذاهب مختلف در کنار یکدیگر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد صادق معتمدیان روز سه‌شنبه در نشست خبری اجلاس منطقه‌ای کنفرانس وحدت اسلامی در ارومیه با تبریک روز خبرنگار و قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی این قشر افزود: از نظر جمعیتی تنوع و تکثر قومیتی بالایی در این استان حاکم است و قرن‌هاست مردم با ادیان و مذاهب و گویش‌های مختلف در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی دارند و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون شاهد حضور اقوام و مذاهب مختلف در صیانت از ارزش‌های انقلابی و اسلامی هستیم.

وی اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس و در دورانی که منطقه مورد هجوم فتنه‌های قومی و مذهبی از طرف استکبار جهانی بود مردم در صحنه حضور پیدا کرده و از مرزهای بین المللی و ارزش‌های اسلامی صیانت کردند.

آذربایجان غربی نماد زندگی مسالمت‌آمیز اقوام و مذاهب در کنار یکدیگر است

معتمدیان ادامه داد: در دوران مختلف شاهد این همگرایی و همزیستی مسالمت آمیز در منطقه بودیم و مناطقی که از لحاظ قومی تکثر دارد از نظر مذهبی مورد توجه دشمنان بوده‌است هر چند مردم با هوشیاری در برابر توطئه های آنان مقابله کردند.

وی با اشاره به فراهم شدن زیرساخت‌های مرزی استان بری سفر اربعین اضافه کرد: یکی از نمادهایی که سال گذشته در استان داشتیم و بازتاب جهانی داشت بحث اربعین بود که با تدبیر دولت سیزدهم مرزهای ما برای تشرف زائران اربعین بازگشایی شد و پذیرای زائران و جلوه‌ای از همدلی بودیم.

استاندار آذربایجان غربی یادآور شد: امسال هم برای حضور ۵۰۰ هزار نفر در این ایام و تردد به عراق پیش بینی شده و امیدواریم میزبانی خوب برای این بزرگواران باشیم.

آذربایجان غربی نماد زندگی مسالمت‌آمیز اقوام و مذاهب در کنار یکدیگر است

کنفرانس وحدت اسلامی در راستای عمل به آموزه های قرآنی است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نیز گفت: حرکت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی در راستای لبیک به مساله وحدت و صمیمیت است که قرآن از ما خواسته است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی درنشست خبری سومین کنفرانس وحدت منطقه‌ای در ارومیه ضمن تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه و گرامیداشت یاد و نام خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای که در مسیر دفاع ز انقلاب و کشور شهید شدند افزود: دین مقدس اسلام همه مردم را به رحمت، وحدت و صمیمت دعوت کرده است.

آذربایجان غربی نماد زندگی مسالمت‌آمیز اقوام و مذاهب در کنار یکدیگر است

وی اظهار کرد: خداوند متعال مساله وحدت و صمیمت را در میان مسلمانان مورد تاکید قرار داده‌است و در میان ادیان الهی هم بر این موضوع تاکید شده‌است که پیروان ادیان الهی مشترکات را مورد توجه قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی ادامه داد: اولین مورد مشترک ما توحید است که قران ما را به این مساله دعوت می‌کند و در مقابل آن شیطان همه را به افتراق دعوت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه آذربایجان غربی نماد زندگی مسالمت آمیز قومیت‌ها در کنار یکدیگر است، گفت: طبق فرمایش امیرالمومنین (ع) در مقابل دعوت به وحدت، شیطان درصدد است با افتراق همه را به فتنه بیاندازد.

به گزارش ایرنا، این کنفرانس روز چهارشنبه در تالار وحدت ارومیه آغاز می‌شود نزدیک به ۲ هزار مهمان داخلی و خارجی در این کنفرانس حضور دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha