۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۴۹
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85193404
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازمان ملل: بیش از ۳.۲ میلیون نفر در سودان آواره شده اند

نیویورک – ایرنا- معاون سخنگوی سازمان ملل  با هشدار نسبت به بدتر شدن شرایط بهداشتی در سراسر کشور آفریقایی سودان اعلام کرد که بیش از ۳.۲ میلیون نفر در داخل این کشور آواره شده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در مقر سازمان ملل در نیویورک افزود: آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد امروز نسبت به بدتر شدن شرایط بهداشتی در سراسر سودان از جمله در اردوگاه‌های پناهندگان هشدار داد.

وی تصریح کرد: از زمان آغاز خصومت‌های کنونی در سودان بیش از چهار میلیون نفر مجبور به فرار از این کشور و پناهندگی به کشورهای همسایه شده‌اند. بیش از ۳.۲ میلیون نفر در داخل سودان آواره شده اند. این تعداد شامل ۱۸۷ هزار پناهجو است که پیش از بحران در این کشور حضور داشتند.

فرحان حق ادامه داد: آژانس های بشردوستانه افراد بیشتری را در اردوگاهها، نقاط مرزی و مراکز حمل و نقل قرار داده اند تا به شناسایی سوء تغذیه کمک کرده و سایر خدمات را ارائه دهند.

این سخنگوی سازمان ملل اضافه کرد: برنامه جهانی غذا اعلام کرده است که محموله های غذای بدست آمده را میان ۱۵ هزار نفر در روستاهای دورافتاده در سودان توزیع کرده است.

او گفت: به طور کلی، در منطقه دارفور، برنامه جهانی غذا از ماه مه تاکنون نزدیک به نیم میلیون نفر را با کمک های غذایی اضطراری حمایت کرده است.افزایش دسترسی به منطقه دارفور و تمام بخش‌های سودان برای افزایش ارسال کمک‌های نجات جان افراد نیازمند حیاتی است.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سرقدرت آغاز شده و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌ وگوها تاکنون ثمری نداشته است.

با وجود برقراری چند دور آتش بس در سودان با میانجیگیری آمریکا و عربستان و اعلام پایبندی دو طرف درگیر، درگیری‌ها در این کشور میان ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع همچنان ادامه دارد.

تاکنون تلفات جانی در سودان به بیش از یک هزار نفر رسیده و حدود ۱۲ هزار نفر نیز زخمی شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha