۱۸ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۰۳
کد خبر: 85193497
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۳۸۱ هزار بشکه نفت خام در گچساران بازیافت شد

گچساران - ایرنا - رییس اداره بهره برداری شرکت نفت و گاز گچساران گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۳۸۱ هزار و ۹۱۳  بشکه‌ نفت خام بوسیله دستگاه های تفکیک سیار نفت (MOS) و فرآورش سیار نفت( MOT ) در این شهرستان بازیافت شده است.

غلامرضا کمالی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازیافت این میزان نفت خام گامی برای صیانت از محیط زیست در این شهرستان است.

وی بیان کرد: به منظور افزایش تولید، جلوگیری از آلودگی محیط زیست، هدر رفت سرمایه ملی و اعمال دقت بیشتر در اتخاذ تصمیم مقتضی این اقدام برای توسعه میادین و ایمن سازی و صیانت از محیط زیست از سوی دستگاه های تفکیک گر سیار نفت انجام شد.

کمالی اظهار کرد: عملیات بازیافت نفت از طریق دستگاه‌های تفکیک‌گر و فرآورش سیار نفت نقش بسیار مهمی در کاهش حجم نفت سوزانده‌ شده، جلوگیری از آلودگی محیط زیست، ممانعت از هدررفت سرمایه ملی، افزایش تولید و اعمال دقت بیشتر در اتخاذ تصمیم مقتضی برای توسعه میدان‌ها، انجام عملیات بهره‌برداری به‌موقع از چاه و طراحی تسهیلات فرآورش مناسب میدان دارد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران افزود: همچنین در این مدت کارشناسان شرکت تعمیر ۱۲ دستگاه مخزن تحت فشار درون کارخانجات و تفکیک گرهای سرچاهی را با موفقیت انجام داده اند.
وی ابراز کرد: متخصصان شرکت طی مدت یاد شده بیش از ۷۹۲ مورد تعمیر، تعویض، تنظیم و نصب شیرآلات فرایندی و ۲۴ مورد نصب و تعویض صفحه کاهنده خطوط لوله نفت و گاز چاه ها انجام داده اند.

کمالی تصریح کرد: همچنین ۶۳ مورد رفع نشت از خطوط لوله نفت، آب و پساب و ۱۷ مورد تعویض کوپن های ضدخورندگی در این شرکت انجام گرفته است .

وی اظهار کرد: تعمیر کلی ۱۵ دستگاه تجهیزات فرآیندی شامل ۲ دستگاه ذخیره خشک کننده و مولد هوا، ۱۷ دستگاه الکتروموتور، ترانسفورماتور و رله های حفاظتی، چهار دستگاه تلمبه های نفت، آب صنعتی، آب زائد تزریقی و تزریق مواد شیمیایی و یک دستگاه دیزل آتش نشانی و دستگاه توربین گازی از دیگر اقدامات انجام شده از ابتدای امسال تاکنون در این شرکت بوده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: همچنین در این مدت از سوی متخصصان این شرکت ۷۶ مورد تعمیر کلی، ایمن سازی و توپکرانی خطوط لوله نفت و گاز چاه ها و تفکیک گرها انجام شد.

وی ابراز کرد: در شرایط تحریم و کمبود قطعات از مهمترین برنامه های این شرکت، برنامه ریزی و تعیین اولویت های عملیاتی برای آماده نگه داشتن تأسیسات، ایمن سازی و انجام مراحل مختلف کارها برای پیشگیری از بروز حوادث، کنترل کیفی نفت و گاز سبک و سنگین تولیدی می باشد.

تأسیسات این شرکت در گستره جغرافیایی چهار استان قرار گرفته و این ویژگی خاص موجب شده کار در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در بین سایر شرکت ها از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران دارای ۲۳ میادین بزرگی نفتی هستند که از این تعداد ۱۶ میادین فعال است.

بیش از ۸۵۳ حلقه چاه نفت در گچساران وجود دارد و شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران توان تولید روزانه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون فوت‌مکعب گاز را در کشور دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha