۱۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۳۵
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85193667
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه: معضلات فرهنگی دزفول آسیب شناسی شوند

۱۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۳۵
کد خبر: 85193667
امام جمعه: معضلات فرهنگی دزفول آسیب شناسی شوند

دزفول-ایرنا- امام جمعه دزفول گفت: معضلات فرهنگی شهرستان دزفول با همکاری نهادهای فرهنگی آسیب شناسی و برای رفع آنها اقدام شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مسعود بهرام پور روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی دزفول در دفتر امام جمعه این شهرستان افزود: شورای فرهنگ عمومی برای هم افزایی و تبادل نظر مسوولان و استفاده از خرد جمعی برای بررسی و رفع معضلات و مشکلات حوزه فرهنگ در شهرستان دزفول برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم جدی گرفتن مصوبات شورای فرهنگ عمومی از سوی اعضا ادامه داد: امیدواریم با تلاش و همگرایی مصوبات جلسات به صورت زمانبندی پیگیری و اجرا شوند.

امام جمعه دزفول گفت: باید دبیرخانه‌ای براساس اولویت‌ها و دستورکارها تشکیل و دستگاه‌های مربوطه مشکلات و موانع مدنظر را اعلام کنند تا کار به خوبی پیش رود.

وی از دستگاه‌ها و نهادهای مختلف دزفول خواست مشکلات مربوطه را آسیب شناسی و برای رفع آنها اقدام کنند.
حجت الاسلام بهرام پور با بیان اینکه همه موضوعات پیرامون سبک و روش زندگی انسان در آداب و سنن جامعه تاثیرگذار هستند، بیان کرد: همه نهادها در حوزه فرهنگ انقلابی جامعه و موضوعات فرهنگی وظایفی برعهده دارند برای نمونه، یکی از ماموریت‌های اصلی شهرداری با وجود اینکه یک نهاد خدماتی است، حوزه فرهنگ است.
وی با بیان اینکه برخی نهادها ممکن است فرهنگی نباشند ولی اقدامات فرهنگی آنها بر جامعه تاثیرگذار باشد، افزود: رفتار نهادهای دولتی تاثیر مستقیمی بر رفتار افراد جامعه دارد لذا نباید شاهد تناقض در مصوبات و آنچه در ادارات رخ می‌دهد، باشیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول بر ضرورت اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی توسط همه نهادها تاکید کرد و با اشاره به برنامه‌های اربعین حسینی افزود: نشست‌هایی در خصوص برگزاری برنامه‌های اربعین برگزار شده و امیدواریم این برنامه‌ها در عراق، مرز چذابه و شهر دزفول به خوبی برگزار شوند.

وی افزود: آیین‌های عزاداری محرم در دزفول به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی باشکوه، پرجمعیت و منظم برگزار شدند که جای قدردانی دارد.

اعزام ۱۸۰ نفر از طلاب به نقاط مختلف شهرستان دزفول در دهه محرم
رییس اداره تبلیغات اسلامی دزفول نیز در این نشست گفت: ۱۸۰ نفر از طلاب دزفول و قم برای تبلیغ در دهه اول محرم به نقاط مختلف شهرستان اعزام شدند.
حجت الاسلام احسان خاکی افزود: دور دوم اعزام مبلغان در ماه صفر انجام می‌شود و همین تعداد طلاب با همکاری حوزه علمیه در شهرستان دزفول ساماندهی می‌شوند.
وی با بیان اینکه تبلیغ محتوایی و مجازی به صورت مداوم انجام و برای طلاب ارسال می‌شود، بیان کرد: حدود ۲۰ درصد از این مبلغان غیربومی و اغلب از مشهد به مناطق مختلف دزفول اعزام شدند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دزفول با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد طلاب به روستاهای دزفول اعزام می‌شوند، گفت: شناسایی آسیب‌های موجود در هر منطقه در اولویت برنامه‌های تبلیغات اسلامی است.
وی با بیان اینکه روضه‌های خانگی خوبی در سطح شهرستان دزفول برگزار می‌شود، افزود: ایجاد مواکب در نقاط پرتردد شهر دزفول مانند پدافند عمل و از برخی اشتباهات جلوگیری می‌کند.

حجت الاسلام خاکی به تهیه ارزاق با همکاری جهاد کشاورزی برای هیات‌های مذهبی اشاره و بیان کرد: ۹۱ هیات در روز عاشورا در مسیر هیات‌های عزاداری شهر دزفول عزاداری کردند.

وی با بیان اینکه ساعت حرکت هیات‌ها با توجه به گرمای هوا تغییراتی داشت، افزود: کانون مداحان و شورای هیات‌های مذهبی بر عبور نکردن از خط قرمزها تاکید داشتند؛ مواردی اتفاق افتاد که مداحان و هیات‌های مربوطه برای ارائه توضیحات حاضر و موارد منتقل شدند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی دزفول درخصوص برگزاری مراسم اربعین نیز گفت: برنامه‌های اربعین در سه جبهه کاری برون مرزی، مرز چذابه و شهرستانی اجرا می‌شوند.

وی از پیگیری برای ایجاد زائرسرایی به مساحت ۱۰۰ مترمربع در شهر کربلا خبر داد و افزود: شهرستان دزفول در کنار تل زینبیه موکب دارد ضمن اینکه در تلاش هستیم موکب دیگری نیز راه اندازی کنیم.

حجت الاسلام خاکی اضافه کرد: قرار است روزانه پنج هزار پرس غذا در این موکب بین زائران اباعبدالله توزیع شود که سه هزار پرس از این تعداد در شبستان‌ها و رواق‌ها و شبستان حضرت زهرا(س) توزیع خواهد شد.
وی ادامه داد: ۲ نانوایی سیار در مرز چذابه و در شهرستان دزفول نیز راه اندازی و مواکبی در راهپیمایی حرم تا حرم در دزفول برپا می‌شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دزفول به حضور مبلغان در رادیو دزفول اشاره و از نیروی انتظامی بابت برقراری امنیت هیات‌های عزاداری قدردانی کرد.

۱۵ المان محرمی در سطح شهر دزفول ایجاد شد

معاون فرهنگی شهرداری دزفول نیز گفت: شهرداری در محرم امسال همچون سال‌های گذشته خدمات خوبی ارائه داد و فضاسازی و آذین بندی شهری ۲ برابر سال گذشته بود.

حمید صادق جولا افزود: ۸۰ هزار متر ریسه مشکی محرمی تهیه و ۳۰ هزار متر بین هیات‌ها توزیع شد؛ اهتزاز یکهزار و ۵۰۰ پرچم مشکی، اهتزاز پرچم بزرگ در منطقه دووه و برپایی ۱۵ المان در سطح شهر از دیگر اقدامات انجام شده در محرم امسال بود.

معاون فرهنگی شهرداری دزفول بیان کرد: شهرداری دزفول از ۱۱۰ مراسم با نصب جایگاه، راه اندازی موکب و فضاسازی همکاری کرد و در مسیر راهپیمایی و مرز چذابه نیز موکب خواهد داشت.

شهردار دزفول نیز گفت: شهرداری دزفول با لکه گیری آسفالت محل عزاداری هیات‌ها و پاکسازی محل عزاداری‌ها در حوزه خدماتی و حذف نقاط خطر در مراسم همکاری داشت و سه میلیارد ریال نیز برای کمک به هیات‌ها توزیع شد.

مدیران، گزارش‌های عملکردی دریافتی را با واقعیت تطبیق دهند

رییس موسسه دزفول شناسی نیز بیان کرد: مدیران به گزارش‌هایی که از رده‌های پایین به دستشان می‌رسد اکتفا نکنند و این گزارش‌ها را با واقعیت تطبیق دهند.
مرتضی بدخشان افزود: پویش هر خانه یک پرچم ایجاد شد که لازم است مشخص شود چند درصد از خانه‌های مردم به این پویش پیوستند.
رییس اداره حفاظت از محیط زیست دزفول نیز گفت: از فعالان و تریبون داران بخش فرهنگ قبل از شروع محرم مکاتبه و از کانون مداحان، اداره ارشاد و تبلیغات اسلامی و دیگر نهادها خواسته شد درخصوص برپایی محرمی زیبنده شیعیان اقدام کنند.

مسعود نوری پور افزود: شعار "محرم الگوی فرهنگی شیعیان" را مطرح کردیم که امیدواریم محرم ارتقای فرهنگی جامعه را به همراه داشته باشد.

امام جمعه: معضلات فرهنگی دزفول آسیب شناسی شوند

به گزارش ایرنا قرآن نفیس کتابت سیدعزیزالله آذرنگ هنرمند دزفولی نیز در انتهای نشست شورای فرهنگ عمومی رونمایی شد.

این کتابت قرآن پس از یکسال با طراحی سیدزهرا آذرنگ و کمک خیرین انجام شده و قرار است به حرم مطهر امام حسین(ع) اهدا شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha