آمادگی ناوگان حمل و نقل عمومی استان بوشهر برای اعزام زائران پیاده روی اربعین

بوشهر - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی این استان از ۲۷ مرداد تا ۲۵ شهریور آمادگی جابجایی زائران اربعین حسینی را دارد.

به گزارش ایرنا، عبدالکریم اخترشناس روز چهارشنبه در نشست کمیته حمل و نقل و سوخت پیاده روی اربعین حسینی اظهار کرد: امسال حضور ۱۰۰ هزار نفر در پیاده روی بزرگ اربعین پیش بینی شده که بخشی از آنها از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی به سمت مرز اعزام می‌شوند.

وی با بیان ااولویت جابجایی ایمن زائران، افزود: قرار است برای افزایش توان ناوگان حمل و نقل استان برای جابجایی زائران از ظرفیت سایر دستگاههای اجرایی نیز استفاده شود.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان بوشهر گفت: پارسال ۲۶ هزار نفر از مردم این استان با ناوگان حمل و نقل عمومی به پیاده روی اربعین اعزام شدند، ضمن اینکه از سمت مرز نیز ناوگان اتوبوسی بوشهر به جابجایی زائران استان های دیگر اقدام کرد.

اخترشناس افزود: برای انتقال خادمان زائران حرم امام حسین(ع) به کربلا و انتقال وسایل و ملزومات موکب داران، برنامه‌ ریزی ها و پیش بینی های لازم صورت گرفته است.

وی ضمن تاکید بر نظارت مستمر بر مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی برای رفع نواقص ادامه داد: تا قبل از زمان شروع طرح اربعین اقداماتی نظیر لکه‌گیری و روکش آسفالت، خط‌ کشی و نصب تابلو و علائم ایمنی مورد نیاز در جاده های استان تکمیل می شود.

وی همچنین از برپایی ۲ موکب در محور کنگان - خورموج و خروجی دیلم از سوی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای جهت خدمات دهی ۲۴ ساعت به زائران اربعین خبر داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر یادآور شد: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اعلام آمادگی کرد که ۲ جایگاه ویژه سوخت رسانی اتوبوس های زائران حدفاصل مرکز تا شمال استان پیش بینی کند، ضمن اینکه پیشنهاد افزایش سقف سوخت گیری اتوبوس ها ارائه شده که در صورت تایید در مرکز کشور، روند حرکت ناوگان حمل و نقل عمومی به سمت شلمچه تسریع می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha