۱۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۱۷
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 85193721
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندارگناوه: زیرساخت‌های لازم برای اجرای برنامه پزشکی خانواده فراهم شود

گناوه – ایرنا – فرماندار گناوه گفت: زیرساخت‌های لازم برای اجرای برنامه مهم پزشکی خانواده شهری که توسط دولت سیزدهم مورد عزم جدی قرار گرفته فراهم شده است.

به گزارش ایرنا، محمدتقی صفری روز چهارشنبه در دیدار با معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر اظهار کرد: این طرح برنامه‌ای هدفمند، راهبردی و روشی بسیار مهم و موثر در حفظ سلامت مردم، کاهش هزینه و ارتقای نظام سلامت به شمار می‌رود و در این شهر اجرایی خواهد شد.

وی افزود: برای اجرایی شدن این طرح در شهر گناوه که نیازمند فراهم شدن زیرساخت های لازم از جمله بودجه، تجهیزات، خودرو و نیروی انسانی است، استقبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در بحث بهداشت و درمان اهمیت ویژه‌ای قائل هستیم و تمام تلاش خود را برای پیشبرد پروژه‌های در دست انجام یا نیمه تمام حوزه سلامت به کار گرفته‌ایم.

فرماندار گناوه گفت: در این راستا امسال بیشترین اعتبار در کمیته برنامه ریزی شهرستان به حوزه بهداشت ودرمان به میزان ۳۳۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

وی یادآورشد: اعتبار در نظرگرفته شده معادل ۱۱.۳ درصد از اعتبارات توزیع شده کمیته برنامه ریزی شهرستان را بین ادارات به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: اعتباراتی که این شهرستان به حوزه بهداشت و درمان اختصاص داده است، در قبال آن باید دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر نیز به این شهرستان توجه ویژه داشته باشد و اعتبارات خوبی اختصاص دهد.

صفری تصریح کرد: باتوجه به اعتباراتی که برای خرید تجهیزات بیمارستان از جمله رادیولوژی اختصاص داده شده باید هرچه سریع‌تر خریداری شوند.

فرماندارگناوه: زیرساخت‌های لازم برای اجرای برنامه پزشکی خانواده فراهم شود

فرماندار گناوه افزود: شهرستان گناوه باتوجه به جمعیت شناوری که در طول سال از جمله روزهای پایان هفته و تعطیلات نوروز وارد آن می شود، در حوزه درمان و بهداشت و سلامت توسط استان باید خاص دیده شود.

وی گفت: بیمارستان این شهرستان نیاز به زیرساخت های لازم در حوزه درمانی و تجهیزاتی و پزشکان متخصص و خاص بیشتری دارد و در این زمینه ضعیف است و باید ارتقا یابد.

فرماندار گناوه ادامه داد: باتوجه به موقعیت راهبردی و گردشگرپذیربودن این شهرستان، ایجاد یک مرکز تخصصی درمانی برای شمال استان بوشهر در این منطقه بسیار ضروری است و در این زمینه آماده همکاری هستیم.

وی بیان کرد: پیمانکارانی که برای اجرای پروژه های حوزه بهداشت ودرمان بکار گرفته می شوند باید بر آنها نظارت مستمر شود تا طبق برنامه زمان بندی شده به بهره برداری برسند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر استان بوشهر گفت: بندرگناوه با جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر یکی از شهرهای منتخب کشور برای اجرای برنامه پزشکی خانواده شهری است و آماده اجرای آن و نیازمند همکاری هستیم.

قاسم برجوئی‌فرد افزود: هدف اولیه این برنامه انجام یک سری مراقبت‌های اولیه از افراد مانند کنترل فشارخون و دیابت است تا قبل از اینکه به مراحل سخت‌تر و هزینه‌بر برسد، بتوان از بیماری آن‌ها پیشگیری کرد.

شهر گناوه مرکز شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر جمعیتی بیش از ۸۰ هزار نفر دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha