خطوط دفاعی چند لایه روسیه؛ چالش اصلی اوکراین در ضدحملات

تهران- ایرنا- یک دیپلمات ارشد غربی اذعان کرد که روسیه خطوط دفاعی زیادی دارد و اوکراین هنوز از اولین خط دفاعی مسکو هم عبور نکرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه سی ان ان، درحالیکه کی‌یف هنوز در حال انجام عملیات ضدحمله علیه مسکو است، یک دیپلمات ارشد غربی امروز چهارشنبه به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: روسیه خطوط دفاعی زیادی دارد و آنها (نیروهای اوکراینی) واقعا از خط اول هم عبور نکرده‌اند.

این مقام آگاه اضافه کرد: حتی اگر آنها به جنگیدن برای چند هفته دیگر ادامه دهند، اگر آنها قادر به موفقیت‌های بیشتر در این هفت یا هشت هفته نشوند، احتمال اینکه ناگهان با نیروهای خالی شده بیشتری این کار را انجام دهند، چقدر است؟ زیرا شرایط بسیار سخت است.

یک مقام ارشد آمریکایی هم گفت که واشنگتن دشواری‌های پیش روی نیروهای اوکراینی را می‌داند هرچند امید خود برای پیشرفت دوباره را حفظ می‌کند.

چالش اولیه برای نیروهای اوکراینی دشواری ادامه دار برای شکستن خطوط دفاعی چند لایه روسیه در بخش‌هایی از شرق و جنوب اوکراین است؛ مناطقی که ده‌ها هزار مین و شبکه‌های گسترده‌ای از گودال‌ها در آن وجود دارد. نیروهای اوکراینی تلفات بسیاری را متحمل شدند و به همین دلیل فرماندهان اوکراینی برخی از واحدها را برای تجدید قوا و کاهش تلفات عقب نگه داشته است.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در یک ویدئوی منتشر شده در روز سه‌شنبه گفت که ضد حمله کی‌یف آسان نبوده است و کندتر از آنچه برخی امید دارند پیش می‌رود.

سی‌ان‌ان گزارش داده بود که مقام‌های غربی ارزیابی‌های «تامل برانگیز» فزاینده‌ای درباره توانایی نیروهای اوکراینی برای بازپس‌گیری سرزمین‌های مهم توصیف می‌کنند.

زلنسکی اعلام کرده است که در برخی از مکان‌ها مین و مشکلات فنی بوده و در برخی از جاها اوکراین صبر زیادی کرده است.

رئیس جمهور اوکراین اضافه کرد: ضد حمله زمانی است که ارتش در حال حمله است نه زمانیکه عقب نشینی می‌کند. این یک لحظه مهم و مثبت است. این اوکراین است که ابتکار را دارد. خیلی دشوار است که برای چنین زمان طولانی مبارزه کنیم. همه اینها بسیار سخت است زمانیکه شما فقدان این یا آن تجهیزات را دارید. می‌دانم این برای ما سخت است اما قطعا می‌دانم برای روس‌ها سخت‌تر است.

وی ادامه داد درحالیکه خستگی در چشمان اوکراینی‌ها است، ترس در چشمان روس‌ها وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha