۱۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۴۵
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85193793
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمپین حامیان فلسطین در آمریکا علیه رژیم اسراییل/ جمعیت های حامی تل‌آویو تعطیل شوند

تهران-ایرنا- شمار زیادی از فعالان و حامیان فلسطین در آمریکا در کمپینی خواستار بسته شدن جمعیت های حامی رژیم صهیونیستی در نیویورک شدند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری سما، برخی از موسسات و سازمان های حامی ملت فلسطین در آمریکا در کمپینی خواستار تعطیلی تمام جمعیت های حامی رژیم صهیونیستی در نیویورک شدند.

این جمعیت های صهیونیستی برای گسترش شهرک سازی در سرزمین های اشغالی فلسطین، حمایت مالی جمع آوری می کنند.

به نوشته این خبرگزاری، این کمپین که تحت عنوان «نه، با هزینه ما» راه اندازی شده، در حمایت از تصویب پیش نویس قانونی در کنگره ایالت نیویورک است که بر اساس، جمعیت های حامی شهرک سازی رژیم صهیونیستی بسته می شود؛ رژیمی که هر روز جنایت هایی علیه ملت فلسطین مرتکب شده و قوانین بین المللی را به طور آشکار نقض می کند.

حامیان این کمپین قرار است چهار دیدار با سناتور «کریستین گونزالس» و «زهران ممدانی» عضو پارلمان آمریکا که این پیش نویس قانون را مطرح کرده اند، داشته باشند.

آن ها همچنین از نمایندگان ایالت نیویورک خواستند که به این پیش نویس قانون رای بدهند.

قرار است حامیان ملت فلسطین در جلسه رای گیری درباره این مصوبه نیز اوایل ماه آینده در ساختمان پارلمان حضور یابند.

کابینه رژیم صهیونیستی اخیرا اعلام کرد که اصلاح قانونی را تصویب خواهد کرد که به موجب آن، مراحل صدور مجوز ساخت و ساز شهرک سازی در کرانه باختری رود اردن را کوتاه می کند.

رادیوی رژیم صهیونیستی نیز با اعلام این خبر افزود که به «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی این رژیم اختیار داده خواهد شد تا بدون موافقت وزیر جنگ، شهرک سازی را تایید کند.

تحلیلگران دلیل افزایش شهرک سازی در کرانه باختری را در دوره کنونی نخست وزیری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسراییل در مقایسه با دوره های قبلی، حضور پر رنگ احزاب دینی صهیونیستی و حریدی در کابینه می دانند که بخش بزرگی از آنها در شهرک های کرانه باختری ساکن و معتقد به اشغال کامل این منطقه براساس تصورات ذهنی دینی خود هستند.

پس از اشغال کرانه باختری رود اردن و شهر قدس در سال ۱۹۶۷ توسط رژیم صهیونیستی، بیش از ۴۵۰ شهرک صهیونیست نشین در این مناطق ساخته شده که حدود ۶۵۰ هزار صهیونیست در آن‌ها ساکن هستند.

علیرغم مخالفت‌های جهانی با شهرک‌سازی‌ها و اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی، این رژیم در دهه‌های گذشته بر غصب و مصادره بیشتر شهروندان فلسطینی و احداث شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری از جمله شهر اشغالی قدس افزوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha