بزرگنمایی آسیب‌های کوچک چهره رسانه‌ای دزفول را مخدوش کرده است

دزفول – ایرنا – رییس شورای اسلامی شهرستان دزفول ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی این شهرستان را بی‌بدیل دانست و تصریح کرد: بزرگنمایی برخی آسیب‌های اجتماعی کوچک در شهرستان دزفول موجب شده تا چهره رسانه‌ای این شهرستان مخدوش شده باشد.

به گزارش ایرنا، علیرضا زمانی‌راد روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار در سالن نشست‌های شورای اسلامی شهرستان دزفول افزود: مهمترین انتظار و مسوولیت خبرنگاران در شرایط کنونی تقویت روح مطالبه گری و امیدآفرینی در جامعه است.

وی یکی از نقاط ضعف جامعه خبری دزفول را پوشش پررنگ اخبار منفی شهرستان دانست و ادامه داد: جذابیت اخبار منفی برای مخاطبان موجب شده تا رسانه‌ها برای جذب مخاطب به انتشار این اخبار روی بیاورند و از اخبار امیدآفرین غافل شوند.

بسیاری از نخبگان و مردم تفاوت شورای شهر و شورای شهرستان را نمی‌دانند

رئیس شورای اسلامی شهرستان دزفول گفت: انعکاس خبر شورای شهر دزفول بسیار پررنگ‌تر از شوراهای اسلامی شهرهای تابعه این شهرستان است به همین دلیل مردم نسبت به عملکرد شوراهای شهرهای تابعه و همچنین شورای فرادست شهرستان بی‌اطلاع هستند.

وی با بیان اینکه بسیاری از نخبگان جامعه تفاوت میان شورای شهر و شورای شهرستان دزفول را نمی‌دانند، افزود: انعکاس ندادن نشست‌های شورای شهرستان موجب شده تا اکثریت جامعه شناختی از جایگاه و مسوولیت این شورای فرادست نداشته باشند.

بزرگنمایی آسیب‌های کوچک چهره رسانه‌ای دزفول را مخدوش کرده است

ایجاد ناامیدی مهمترین حربه دشمن در مقابل نظام اسلامی است

زمانی راد ایجاد ناامیدی و پمپاژ یاس را مهمترین حربه دشمن در مقابل نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: امیدآفرینی بزرگترین وظیفه و مسوولیت رسانه‌ها است.

وی با اشاره به اجرای ناقص شوراها در کشور افزود: تدوین گران قانون اساسی برای شوراها جایگاه‌های بسیار بالایی قایل بوده‌اند و این موجب شده تا شوراها در قانون اساسی جایگاه بسیار والایی داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان دزفول بیان کرد: اجرای ناقص شوراهای اسلامی شهر موجب شده تا این شورا که به عنوان پارلمان شهری در قوانین دیده شده است به شورای شهرداری محدود شود.

امیدآفرینی مهمترین رویکرد شورای شهرستان دزفول است

زمانی‌راد گفت: وحدت ملی، تمامیت ارضی و تابعیت حکومت مرکزی تنها خطوط قرمزی هستند که قانون اساسی برای شوراهای شهر ترسیم کرده است ولی در عمل شوراها چنان تضعیف شده‌اند که تا رسیدن به این جایگاه قانونی فاصله زیادی دارند.

وی افزود: ضعف قانون موجب شده تا با وجود اینکه شورای شهرستان از جایگاه قانونی بالاتری از شوراهای شهر برخوردار باشد ولی نحوه اجرای آن به گونه‌ای است که شورای شهرستان ضعیف‌تر از شوراهای شهر باشد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان دزفول امیدآفرینی را مهمترین رویکرد شوراهای اسلامی شهرستان دزفول دانست و اظهار کرد: تقویت جایگاه و معرفی ظرفیت‌های شورای اسلامی شهرستان دزفول و پیگیری مسایل مبتلا به زمین مانده از جمله اولویت‌های دوره جدید شورای شهرستان دزفول است.

مردم منتظر اخبار مثبت شورای شهرستان دزفول باشند

زمانی‌راد با اشاره به برنامه ریزی گسترده برای پیگیری مطالبه‌های شهرستان در سطح ملی و استانی گفت: مردم منتظر اخبار مثبت و امیدآفرین از شورای اسلامی شهرستان دزفول باشند.

وی افزود: تشکیل شورای ورزش در بخش‌ها و پیگیری فرماندهی واحد آتش نشانی شهرستان دزفول تنها ۲ اقدامی است که با گذشت ۲ روز از انتخاب هیات رییسه جدید شورای اسلامی شهرستان دزفول در این شهرستان پیگیری شده است.

به گزارش ایرنا، جمعیت شهرستان دزفول با روندی رو به افزایش براساس آخرین سرشماری در سال ۹۵ بالغ بر ۴۴۵ هزار نفر، سی‌امین شهرستان پرجمعیت کشور و دومین شهرستان پرجمعیت خوزستان است.

شهرستان دزفول دارای چهار بخش مرکزی، چغامیش، سردشت و شهیون و ۱۲ شهر است. شهرهای دزفول‌، صفی آباد، شمس آباد، حمزه، میانرود، امام، سالند، سیاه منصور، چغامیش، شهیون، منتظران و جندی شاپور شهرهای تابعه شهرستان دزفول هستند.

به جز دزفول که در شورای شهرستان دزفول دارای ۲ عضو است سایر شهرها و بخش‌های شهرستان دارای یک نماینده در شورای اسلامی شهرستان دزفول هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha