۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۵۷
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85190651
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هیات رییسه جدید شورای شهرستان دزفول انتخاب شد

۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۵۷
کد خبر: 85190651
هیات رییسه جدید شورای شهرستان دزفول انتخاب شد

دزفول – ایرنا – هیات رییسه سومین سال فعالیت شورای اسلامی شهرستان دزفول روز یکشنبه انتخاب و علیرضا زمانی راد عضو شورای اسلامی شهر دزفول به عنوان رییس جدید این شورا با رای اکثریت اعضا منصوب شد.

به گزارش ایرنا، عبدالعلی کریمی، علیرضا زمانی راد و جمشید فردوسی سه کاندیدای ریاست شورای اسلامی شهرستان دزفول بودند که در دور نخست کریمی و زمانی موفق به کسب هفت رای شدند.

در دور دوم نیز علیرضا زمانی راد با ۹ رای در مقابل کریمی با هفت رای به عنوان رییس جدید شورای اسلامی شهرستان دزفول انتخاب شد.

همچنین رشید منصوری و پیروز هارون الرشیدی به عنوان نایب رییس شورای اسلامی شهرستان دزفول کاندید شدند که منصوری با ۹ رای به عنوان نایب رییس شورای اسلامی شهرستان دزفول شد.

برای سخنگویی این شورای فرادست نیز حسین گمار و عبدالعلی ابراهیمی وند کاندید شدند که گمار با هشت رای سخنگوی این شورا شد.

تنها کاندیدای منشی اول شورای اسلامی شهرستان دزفول نیز سیداصغر حسینی بود که با ۱۴ رای به عنوان منشی انتخاب شد.

ظرفیت نخبگان برای گره گشایی از مسایل شهرستان استفاده می‌شود

رییس جدید شورای اسلامی شهرستان دزفول نیز با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت نخبگانی برای گره گشایی از مسایل این شهرستان گفت: اگر ظرفیت‌های شورای اسلامی شهرستان‌ها به خوبی فعال شود تاثیر این شوراهای فرادست در ایجاد رفاه و گره گشایی از مسایل از فرمانداری یک شهرستان بیشتر است.

علیرضا زمانی راد ادامه داد: شورای اسلامی شهرستان دزفول با وجود تلاش‌های انجام شده توسط هیات رییسه پیش از این نتوانسته خود را به جایگاه واقعی که قانون گذار برای این شوراها در نظر گرفته است، برساند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر شهرستان دزفول ادامه داد: پیگیری مسایل مبتلا به شهرستان با مشارکت و همفکری همه اعضا، کارشناسان، نخبگان و صاحب نظران محلی و استانی در بالاترین سطح استانی و کشوری پیگیری می‌شود.

رییس جدید شورای اسلامی شهرستان دزفول ایجاد عدالت میان شهرهای اقماری دزفول را مطالبه شهرهای مختلف این شهرستان دانست و اظهار کرد: همه ظرفیت‌های موجود در شهرستان برای آبادانی، عمران و ایجاد رضایتمندی در دوره جدید استفاده می‌شود.

شوراهای فرادست توان گره‌گشایی از مسایل شهرستان را دارند

رییس دومین سال هیات رییسه شورای اسلامی شهرستان دزفول با بیان اینکه در ۲ سال اخیر مسایل شهرستان توسط این شورا دنبال شده است، گفت: شورای شهرستان از جمله شوراهای فرادست است که می تواند مسایل شهرستان را در سطح استان پیگیری کند.

عبدالعلی کریمی ادامه داد: بسیاری از اختیارات رییس شورای شهرستان در قانون به اعضای این شورا داده شده و این موجب شده است تا نقش فعالیت اعضای این شورا اهمیت داشته باشد.

عملکرد شورای شهرستان دزفول از یک شورای سه نفره روستایی کمتر بوده است

عضو دیگر شورای اسلامی شهر ستان دزفول در این نشست گفت: اعضای شورای اسلامی شهرستان منتخبان مردم شهرستان هستند و وظیفه دارند که براساس قانون برای خدمت به مردم تمام تلاش خود را به کار گیرند.

نوری علی خیری با بیان اینکه عملکرد شورای شهرستان دزفول از یک شورای سه نفره روستایی کمتر بوده است، افزود: شورای اسلامی شهرستان در شرایط کنونی در حد یک اسم است و با وجود داشتن جایگاه قانونی، بهای لازم به آن داده نشده است.

به گزارش ایرنا، عبدالعلی کریمی بیش از ۲ سال مسوولیت ریاست شورای اسلامی شهر ستان دزفول را به عهده داشت.

جمعیت شهرستان دزفول با روندی رو به افزایش براساس آخرین سرشماری در سال ۹۵ بالغ بر ۴۴۵ هزار نفر، سی‌امین شهرستان پرجمعیت کشور و دومین شهرستان پرجمعیت خوزستان است.

شهرستان دزفول دارای چهار بخش مرکزی، چغامیش، سردشت و شهیون و ۱۲ شهر است. شهرهای صفی آباد، شمس آباد، حمزه، میانرود، امام، سالند، دزفول، سیاه منصور، چغامیش، شهیون، منتظران و جندی شاپور شهرهای تابعه شهرستان دزفول هستند.

به جز دزفول که در شورای شهرستان دزفول دارای ۲ عضو است سایر شهرها و بخش های شهرستان دارای یک نماینده در شورای اسلامی شهرستان دزفول هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha