۴۵۰ میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران راه آهن زنجان پرداخت می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور گفت: طبق پیگیری‌های انجام گرفته، یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار جدید به پروژه ۲ خطه شدن راه آهن زنجان به قزوین اختصاص یافته است که ۴۵۰ میلیارد تومان سهم مطالبات پیمانکاران پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، منوچهر صفری روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار و تجلیل از فعالان این بخش به آخرین وضعیت ۲ خطه شدن راه آهن زنجان به قزوین اشاره کرد و افزود: در حال حاضر، پیشرفت فیزیکی این پروژه به ۹۰ درصد رسیده است و در مراحل پایانی کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: پرداخت نشدن مطالبات از علل کندی پیشرفت پروژه محسوب می شود.

این مسوول با بیان اینکه یکی از مشکلات تکمیل پروژه وجود معارض در شهرستان تاکستان استان قزوین است، اظهار داشت: مقرر شد که استان قزوین پیگیر معارض به وجود آمده در این بخش باشد.

مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور ادامه داد: در صورت تخصیص به هنگام اعتبار یاد شده، طبق برنامه ریزی ها این پروژه مهم ملی تا سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه با افتتاح این پروژه تلاقی و توقف قطارها حذف خواهد شد، اظهار داشت: همچنین زوج و فرد قطارها برقرار خواهد شد و از طرفی افزایش شدید ظرفیت باری این مسیر رخ خواهد داد.

مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور خاطر نشان کرد: با به سرانجام رسیدن این پروژه زمان سفر حدود یکساعت کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه به رغم مشکلات مختلف، وضعیت راه آهن خوب است، اظهار داشت: راه آهن شمالغرب کشور ۱۰ سال پیش فقط یک مسیر قطار زنجان به مشهد داشت که در هفته ۲ روز برقرار بود.

صفری خاطر نشان کرد: اکنون روزی ۲ مسیر حرکتی قطار از مبدا زنجان به مشهد حرکت می کند که با توجه به استقبال بالا و تداوم آن مسیر سوم نیز دایر خواهد شد.

راه آهن منطقه شمالغرب کشور مسافران مسیرهای تاکستان، ابهر، خرمدره، زنجان و میانه و بستان آباد را پوشش می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha