توانمندسازی ۵۶ محله آسیب‌پذیر مازندران در دستور کار قرار گرفت

ساری- ایرنا- استاندار مازندران گفت: ۵۶ محله آسیب پذیر مازندران در ابعاد مختلف فرهنگی، ورزشی، اشتغال و زیرساختی ارتقاء و توانمندسازی می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمود حسینی پور روز چهارشنبه در افتتاح نمایشگاه محلات کم برخوردار مازندران در ساری بیان کرد: مناطق آسیب پذیر در مازندران، مناطق فقیر نشین نیستند بلکه در برخی از موارد مناطق برخوردار استان هم جزو این محلات آسیب پذیر به شمار می روند.

وی اظهار داشت: آنچیزی که در این حوزه یک ضرورت بوده آن است که یک بانک اطلاعاتی جامع با همکاری تمامی دستگاههای مرتبط اعم از کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و هلال احمر تشکیل شود تا بتوان با مدیریت متمرکز، مناطق آسیب پذیر را شناسایی و نسبت به توانمند سازی آن اقدام کرد.

ضرورت بهره‌مندی از نخبگان دانشگاهی

استاندار مازندران اضافه کرد: برای رفع مشکلات ریشه ای و قطعی این مناطق آسیب پذیر نیاز فوری است که نخبگان و چهره های دانشگاهی در این بخش ورود کرده و از نظرات کارشناسی آنها استفاده شود.

وی گفت: اگر از حضور نخبگان دانشگاهی برای حل این محلات استفاده نشود، شاید در آینده طرح هایی که اجرا می شود بی فایده اعلام و دستاورد مطلوبی نداشته باشد.

افزایش نشاط و امید آفرینی

استاندار مازندران اظهار داشت: ممتاز ترین کاری که باید در این محلات و حتی در کل کشور انجام داد نشاط آفرینی و افزایش امید در مردم می باشد.

وی اضافه کرد: در مقطعی از تاریخ قرار داریم که دشمنان حتی یک عملکرد مثبت را بیان نمی کنند و آنها را وارونه جلوه می دهند.

توانمندسازی ۵۶ محله آسیب‌پذیر مازندران در دستور کار قرار گرفت

نماینده عالی دولت در مازندران بیان داشت: وظیفه همه ما آن است که امید را در کشور به خصوص در این مناطق آسیب دیده ایجاد کنیم.

وی گفت: اگر با روحیه انقلابی و جهادی کارها را به پیش ببریم اتفاقات ارزشمندی در این مناطق پیش خواهد آمد.

حسینی پور اضافه کرد: استان مازندران که دیار علویان است دارای پیشینه تمدنی قوی است و به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست که برخی از محلات آسیب پذیر در این استان وجود داشته باشد.

این مقام مسوول تصریح کرد: برای توانمند سازی این محلات، بهزیستی استان کارهای زیربنایی خوبی انجام داده که با همکاری همه این طرح ها که در حوزه اشتغال، فرهنگی، ورزشی می باشد باید هر چه زودتر به نتیجه برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha