۱۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۴۵
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85194179
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آزادسازی ۴۵ هکتار زمین واگذارشده راکد و ساخت هفت شهرک صنعتی درخوزستان

اهواز- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان از آزاد سازی ۴۵ هکتار اراضی صنعتی واگذار شده راکد در استان خبر داد و گفت: ساخت هفت شهرک صنعتی جدید در دومین سفر استانی رییس جمهور به خوزستان به تصویب رسیده است.

به گزارش ایرنا علی مهدی پور چهارشنبه در نشست خبری در محل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان بیان کرد: بعد از ابلاغ این مصوبه، عملیات ساخت این شهرک‌ها آغاز می‌شود، با ساخت این میزان شهرک جدید در استان شاهد تحول بسیار خوبی در حوزه تولید و اشتغال خوزستان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ سال است توسعه اراضی در شهرک‌های صنعتی استان رخ نداده است ادامه داد: یکی از برنامه‌های شهرک صنعتی استان توسعه اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی برای واگذاری به سرمایه گذاران است.

تبدیل پادگان‌ها به واحد تولیدی

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان در ادامه این نشست افزود: با استانداری خوزستان هماهنگی‌های لازم برای استفاده از فضای پادگان‌های اطراف شهر جهت فعالیت صنعتی و تولیدی انجام شده است.

مهدی پور داشتن فضا و زمین را یکی از مهم‌ترین موارد مورد نیاز برای جذب و فعالیت سرمایه گذار و صنعتی دانست.

انعقاد ۱۶۴ قرارداد سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی خوزستان

مهدی پور افزود: پارسال ۱۵۴.۲ هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی استان در قالب ۱۶۴ قرار داد به سرمایه گذاران واگذار شد و امسال نیز در نظر داریم تا با سرمایه گذاران بیشتری قرار داد منعقد شود.

وی گفت: در دومین سفر استانی رییس جمهور به خوزستان با هلدینگ خلیج فارس تفاهم نامه‌ای به منظور ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی در شهرک صنعتی امیدیه منعقد گردید، توسعه صنایع پایین دستی یکی از راه‌های ایجاد اشتغال بیشتر در استان است.

مهدی پور در ادامه با اشاره به بهره برداری از ۱۵۱ واحد صنعتی در سال گذشته افزود: این تعداد واحد صنعتی جدید یکهزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در استان ایجاد کردند.

آزاد سازی ۴۵ هکتار اراضی صنعتی واگذار شده راکد در خوزستان

مهدی پور یکی از دغدغه‌های شرکت شهرک های صنعتی خوزستان را واگذاری اراضی صنعتی راکد به افراد دارای صلاحیت اعلام کرد و افزود: سرمایه گذارانی سال‌های گذشته زمینی را دریافت کردند اما کار تولیدی خود را انجام ندادند، این افراد شناسایی شدند تا این اراضی به افراد دارای صلاحیت واگذار شود.

وی گفت: وقتی سرمایه گذاری زمینی را دریافت می کند باید در یک زمان مشخص فعالیت و پروژه تولیدی خود را ایجاد کند.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان ادامه داد: ۵۰۲ جلسه برای تعیین تکلیف کردن این اراضی برگزار شد و در نهایت ۳۳۸ قرارداد فسخ و ۴۵ هکتار اراضی راکد رها سازی شد تا به افراد واجد شرایط واگذار شود.

مهدی پور تاکید کرد: در صورتی که فرد سرمایه گذار بعد از دریافت زمین فعالیت تولیدی خود را در مدت زمان مشخص انجام ندهد زمین به یک سرمایه گذار دیگر واگذار می‌شود.

در خوزستان ۷۳ شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha