آمار تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان پردیس به ۱۶۶ مورد رسید

پردیس - ایرنا - رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس گفت: در ۴ ماه ابتدایی امسال ۱۶۶ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در ۳۵ هکتار اراضی ملی این شهرستان تخریب و آزاد سازی شد.

به گزارش ایرنا، حسن دالوند روز چهارشنبه در نشستی خبری با بیان اینکه چندین مورد ساخت و ساز در روستای کرشت تخریب شده و در سه مرحله دیگر ادامه دارد، افزود: ۴۴ مورد شناسایی شده ۲۲ مورد انجام و برای موارد باقی مانده برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه نواحی کمرد و تپه سیف بر اساس مصوبه هیات دولت تبدیل به شهرک صنعتی شدند، توضیح داد: انتقال انجام و هرگونه ساخت و ساز به عهده شرکت شهرک ها است اما تا زمانی صورت جلسه تغییر و تحول انجام نشود برای تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز بر اساس حکم دادستانی ورود خواهیم کرد.

رئیس جهاد کشاورزی با اشاره به وضعیت حوزه دام و طیور اظهارداشت: روز انه ۲۵ تن شیر توسط واحدهای نگهداری دام تولید می شود و میزان تولید شیر در ۴ ماه ابتدای امسال بالغ بر ۹ هزار تن است.

دالوند ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ بیش از یک هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز تولید شده و در ۴ ماهه ابتدای امسال ۶۰۰ تن تولید گوشت قرمز و ۳۰ تن تولید گوشت مرغ داشتیم.

وی افزود: در یک واحد پرورش ماهی ظرفیت ۳۷۰هزار قطعه در سال است که میزان تولید در سال گذشته ۲۰۵ تن ماهی خوارکی اعلام شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان پردیس گفت: تولید ۴۸ تن عسل در سال ۱۴۰۱ و پیگیری برای دریافت حق استقرار زنبورستان در دشت لار برخی از اقدامات این دستگاه خدمات رسان در حوزه زنبور داری است.

پردیس بین ۲ سد لتیان و ماملو قرار دارد اما در سال زراعی جاری تابستان امسال در حوزه باغات به شدت محدودیت منابع آبی داشتیم.

وی افزود: برای رفع بحران آب مقرر شد موضوع در اولویت شورای آب استان قرار گیرد تا موضوع حقآبه و سهم قانونی کشاورزان و باغداران ۵۰۰ هکتار از اراضی بررسی و باغداران از حقآبه بهره مند شوند.

برای رفع بحران آب مقرر شد موضوع در اولویت شورای آب استان قرار گیرد تا موضوع حقآبه و سهم قانونی کشاورزان و باغداران ۵۰۰ هکتار از اراضی بررسی و باغداران از حقآبه بهره مند شوندرئیس جهاد کشاورزی شهرستان پردیس گفت: بحران کشاورزان و باغداران آب و برق دار، پمپاژ ثانویه است و در حال حاضرکمتر از ۱۰ هکتار از این باغ ها به آبیاری نوین متصل شدند و از امور آب استان برای رفع مشکل درخواست و انتظار همراهی داریم.

دالوند گفت: با مجهز شدن کشاورزان و باغداران به آبیاری نوین ۹۰ نفر مشغول به کار شدند و تعهد اشتغال ۵۰درصد در شهرستان محقق شده و تاکنون ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است و از بانک ها انتظار همراهی بیشتر داریم.

وی با اشاره به توزیع اقلام تنظیم بازار طی چهار ماه گذشته توضیح داد: ۶۳ تن شکر، ۱۲۰ تن برنج هندی، ۱۰۷ تن برنج تایلندیی، ۲۴۰ تن مرغ منجمد، ۲۷۴ تن مرغ گرم،۲۶ تن گوشت گرم گوساله و گوسفندی ،۲۶ تن گوشت منجمد گوساله در طی ۴ ماه ابتدای امسال توزیع شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان پردیس ادامه داد: در ماه های محرم و صفر برای هیئت های مذهبی سهمیه گوشت، مرغ و برنج و شکر ابلاغ شد و پردیس بهترین عملکرد را در حوزه همکاری با سازمان تبلیغات اسلامی برای تامین سهیمه هیئت های مذهبی داشت و هیئت ها تا پایان ماه صفر با معرفی نامه می توانند سهیمه هیئت ها را از مباشرین دریافت کنند.

دالوند گفت: ۲ کانال آبی نورد و شورآب با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی با اعتبار ۸۵۵ میلیون تومان در فاز اول هر کدام ۵۰۰ متر ساخته شده و اعتبار لازم برای قنات روستای باغکمش دریافت و علیات ساخت آغاز شده تا پس از احیا آب دشت پایین و کرشت تامین شود.

وی با اشاره به راه اندازی گروه آموزش کارآفرینی در حوزه کشاورزی توضیح داد: با هدف رونق تولید و اشتغالزایی کارگروه کارآفرینی در حوزه کشاورزی با برگزاری جلسات هفتگی برای نخستین بار در استان در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی گفت: در حوزه مشاغل خانگی رتبه نخست را در طی چهار ماه نخست سال کسب کردیم.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰هزار نفر در شرق استان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha