مدیر جهاد شهریار: با تغییر کاربری هر هکتار زمین کشاورزی ۱۰ نفر بیکار می‌شوند

شهریار - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهریار گفت: تغییر کاربری هر هکتار از زمین‌های کشاورزی تولیدات این حوزه را تا پنج تن کاهش و ۱۰ نفر شغل خود را از دست می‌دهند.

به گزارش ایرنا، حسن دالوند روز دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین های کشاورزی با جدیت پیگیری و اقدامات پیشگیرانه نیز در این رابطه انجام می‌شود، اظهار داشت: با دلالان و افراد سودجویی که در تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی بدون مجوز تبصره ماده یک نقش داشته باشند برخورد خواهد شد.

وی افزود: شهرستان شهریار رتبه دوم‌ ساخت و سازهای غیرمجاز پس از استان مازندران در زمین های کشاورزی را به خود اختصاص داده است و به هیچ عنوان تخریب‌ها ساخت و سازها در این زمین ها گزینشی نیست.

این مسئول خاطرنشان کرد: کشاورزان و باغداران شهریار می‌توانند برای استفاده از تسهیلات ۸۵ درصدی کمک‌های بلاعوض دولتی به منظور تجهیز سامانه های آبیاری نوین بهره‌مند شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهریار با بیان اینکه ضریب مکانیزاسیون کشاورزی این شهرستان ۲ است، گفت: به دنبال مکانیزه کردن آبیاری بخش کشاورزی هستیم و با وجود بحران آب در استان تهران و شهریار از ۶ هزار هکتار باغ این شهرستان کمتر از یک هزار هکتار آن به سامانه آبیاری نوین مجهز شده است.

وی با بیان اینکه شهریار باغ های متنوعی دارد، اظهار داشت: این شهرستان با تولید ۳۷ هزار تن گوجه سبز، ۵۸ هزار تن زردآلود و ۵۷ هزار تن هلو و شلیل رتبه نخست تولید این محصولات را دراستان تهران دارد.

این مسئول اضافه کرد: شهریار پس از ملارد رتبه دوم تولید قارچ استان تهران را به خود اختصاص داده است و با تولید ۵۰۶ تن محصول کشاورزی، یک هزار و ۱۲۰ تن شیر، یکهزار و ۷۸۸ تن گوشت مرغ، ۸۲۰ تن تخم مرغ و ۲۰۰ تن عسل نقش بسزایی در تأمین زنجیره غذایی کشور بر عهده دارد.

دالوند یادآور شد: در حوزه تنظیم بازار سهمیه‌های خوبی جذب شهرستان شهریار شده است و هیچ گونه کمبودی در تأمین کالاهای اساسی پایان سال نخواهیم داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha