۱۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۵۵
کد خبرنگار: 2169
کد خبر: 85194235
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاد الهیات از کشور ترکیه: امید را با وحدت به مردم انتقال دهیم

ارومیه - ایرنا - استاد الهیات از کشور ترکیه گفت: امید را در جامعه اسلامی باید با وحدت به مردم انتقال دهیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی پاک نپا روز چهارشنبه در اجلاس منطقه‌ای کنفرانس اسلامی اظهار کرد: با دستیابی به این وحدت می‌توان به تدریج جامعه را به سمت آن سوق داد تا آن را هضم کند.

وی افزود: برای اینگونه اجلاس‌ها که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند باید سعی شود کشورهای اسلامی بیشتری در آن عضویت پیدا کنند.

استاد الهیات از کشور ترکیه گفت: مذاهب مختلف اسلامی در زمینه‌های مختلف دارای اشتراکات زیادی هستند و همین اشتراکات می‌تواند نقطه شروعی برای ایجاد وحدت باشد.

وی با بیان اینکه وحدت و توحید از یک ریشه واحد هستند که می‌توانند در یک راستا عمل کنند، اضافه کرد: در تمام مساجد بخشی به نام گنبد وجود دارد و این مساله نشان از وجود وحدت در جوامع اسلامی است.

پاک نپا ادامه داد: در منطقه آناتولی هم در روز عاشورا آش مخصوصی پخته می‌شود و آیین اهل تسنن نیز در مناطق مختلف آن برگزار می‌شود.

سومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با حضور یک هزار و ۷۰۰ مهمان از کشورهای همسایه و داخل کشور در ارومیه در حال برگزاری است.

مهمانانی از کشورهای روسیه، گرجستان، ترکیه، عراق و سوریه در این اجلاس حضور دارند.

هدف از برگزاری اجلاس وحدت اسلامی، ایجاد اتحاد و همبستگی در بین مسلمانان، همفکری علما و دانشمندان جهت تقریب دیدگاه‌های علمی و فرهنگی آنان و نیز بررسی و ارائه راهکارهای عملی جهت دستیابی به وحدت و تشکیل امت واحده در جهان اسلام و حل مسایل و مشکلات مسلمانان و ارائه راه‌کارهای مناسب در این خصوص است.

ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha