کارنامه عمرانی دولت در آذربایجان غربی/ توسعه همه بخش‌ها در سایه نگاه ویژه

ارومیه - ایرنا - معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به توسعه حوزه عمرانی استان در سایه نگاه ویژه دولت و تمهیدات ویژه استاندار آذربایجان غربی گفت: این توسعه با ارتقای شاخص‌ها در بخش‌هایی از جمله گازرسانی، ارتباطات، فضای آموزشی، توسعه و عمران روستایی، راه شهری و روستایی، طرح هادی و فضاهای ورزشی و درمانی به خوبی نمایان است.

یاسر رهبردین روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از جمله موتورهای محرکه توسعه همه جانبه استان، سفر رییس جمهور با ۱۷۶ مصوبه و همچنین سفرهای شهرستانی استاندار آذربایجان غربی با یک هزار و ۷۰۶ مصوبه کلی و یک هزار و ۴۲۰ مصوبه عمرانی بود.

وی اضافه کرد: در این برنامه کاری ابتکاری به ۴۸ شهر، ۴۵ بخش، ۲۳۰ روستا به همراه ۸۰ روستای دیگر سفر و مشکلات آنها بررسی شد ضمن اینکه ۷۲ دیدار مردمی در این سفرها شکل گرفت.

کارنامه عمرانی دولت در آذربایجان غربی/ توسعه همه بخش‌ها در سایه نگاه ویژه

وی با اشاره به اینکه سال مالی ۱۴۰۱ سال مالی خوبی برای آذربایجان غربی بود، اظهار کرد: در این سال در مجموع ۸۰ هزار میلیارد ریال از محل‌های اعتباری مختلف به استان تزریق شد که پایه بسیاری از برنامه‌های عمرانی بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در خصوص سفر رییس جمهور در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ به استان گفت: در این سفر ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در قالب ۱۷۶ مصوبه عمرانی به استان اختصاص داده شد.

رهبردین یادآور شد: در سهم سال ابتدایی سفر رییس جمهور به این استان، ۹۰ درصد تخصیص اعتبارات حوزه سازمان برنامه و بودجه را شاهد بودیم که رقمی قابل توجه است.

کارنامه عمرانی دولت در آذربایجان غربی/ توسعه همه بخش‌ها در سایه نگاه ویژه

وی یکی از اقدامات بسیار خوب انجام شده از هفته دولت سال ۱۴۰۰ تا آخر سال گذشته در استان را اجرای طرح گازرسانی روستایی و شهری عنوان کرد و ادامه داد: در این مدت، با گازرسانی به ۳۱۷ روستا شاخص بهره مندی این بخش از ۷۱ درصد به ۸۰ درصد رسید.

رهبردین تاکید کرد: در این مدت برخورداری شهرهای خلیفان و میرآباد از گاز طبیعی را نیز شاهد بودیم.

وی افزود: همچنین گازرسانی به شهر نصرت آباد به زودی افتتاح می شود و فقط شهر قطور در بین شهرهای استان به عنوان شهر غیربرخوردار از گاز باقی می ماند که امیدواریم با اتمام گازرسانی به آن تا سال آینده، هیچ شهر بدون گاز طبیعی در استان نداشته باشیم.

کارنامه عمرانی دولت در آذربایجان غربی/ توسعه همه بخش‌ها در سایه نگاه ویژه

وی در خصوص اقدامات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز گفت: با توجه به اینکه ۳۴ درصد جمعیت استان در روستاها زندگی می‌کنند و برای توسعه روستایی و حتی ایجاد زمینه مهاجرت معکوس، توسعه پوشش اینترنت در این مناطق در دستور کار دولت بوده و در این مدت ۱۴۸ روستا را به مناطق دارای پوشش اینترنت پرسرعت در استان اضافه کرده‌ایم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: شاخص برخورداری روستاهای استان از اینترنت پرسرعت در این مدت در استان از ۷۳ درصد به ۸۱ درصد رسیده است.

کارنامه عمرانی دولت در آذربایجان غربی/ توسعه همه بخش‌ها در سایه نگاه ویژه

رهبردین اظهار کرد: یکی از مشکلات استان در سال‌های گذشته، شاخص خیلی کم برخورداری از فضای آموزشی بود که در این خصوص نسبت استانی به میانگین کشوری پایینی هم داشتیم ولی با تلاشی که صورت گرفت.

به گفته وی، در این مدت ۴۸۴ کلاس درس افتتاح شد و شاخص فضای آموزشی برای هر دانش آموز از ۴.۰۵ مترمربع به ۴.۲۲ مترمربع رسید.

کارنامه عمرانی دولت در آذربایجان غربی/ توسعه همه بخش‌ها در سایه نگاه ویژه

وی از اجرای طرح‌های هادی و بازنگری طرح های هادی در آذربایجان غربی نیز خبر داد و گفت: از هفته دولت ۱۴۰۰ تا پایان سال گذشته، شاهد اجرای طرح هادی ۹۰ روستا بودیم که باعث ارتقای شاخص این بخش از ۳۵ درصد به ۴۰ درصد شد ضمن اینکه طرح هادی ۲۰۰ روستا هم بازنگری شد.

رهبردین با اشاره به افتتاح ۲ بیمارستان پیرانشهر و شهید راثی شاهین دژ در این مدت، ادامه داد: همچنین در این مدت، هشت مرکز جامع سلامت و خانه بهداشت افتتاح شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی افزود: در حوزه راه و شهرسازی، احداث بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی و روستایی و اصلاح راه‌های شریانی از اولویت‌های استان بوده است.

به گفته وی، در این مدت ۵۸ کیلومتر بزرگراه، ۶۰ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه روستایی به بهره برداری رسید و ۷۵ کیلومتر راه هم بهسازی و روکش شد.

کارنامه عمرانی دولت در آذربایجان غربی/ توسعه همه بخش‌ها در سایه نگاه ویژه

رهبردین با اشاره به افدامات خوب انجام شده در حوزه آبخیزداری در استان اظهار کرد: از هفته دولت سال ۱۴۰۰ تا پایان سال گذشته، ۴۰ هزار و ۵۳۳ هکتار زمین در استان تحت پوشش طرح‌های آبخیزداری قرار گرفت.

وی از ارتقای شاخص‌های ورزشی استان هم خبر داد و یادآور شد: در این مدت، فضای سرپوشیده ورزشی در استان چهار هزار و ۸۰۰ مترمربع و فضای روباز هم پنج هزار و ۷۰۰ مترمربع ارتقا یافت.

وی یکی از شاخص‌ترین اقدامات صورت گرفته را افتتاح بزرگترین طرح زیست محیطی خاورمیانه با نگاه ویژه دولت و تلاش مقام عالی استان عنوان کرد و گفت: این طرح ۱۸ ماهه در مدت ۶ ماه به اتمام رسید و زمینه انتقال میلیون‌ها مترمکعب آب به پیکره دریاچه ارومیه فراهم شد.

کارنامه عمرانی دولت در آذربایجان غربی/ توسعه همه بخش‌ها در سایه نگاه ویژه

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی افزود: علاوه برآن، تصفیه خانه ارومیه و خط انتقال آب ۵۱ میلیون مترمکعبی به بهره برداری رسید ضمن اینکه سدچپرآباد و فاز دوم طرح انتقال از کانی سیب و بند بادین آباد را در آینده نزدیک به بهره برداری خواهیم رساند.

رهبردین از راه اندازی کارگروهی برای حل مشکلات تعاونی‌های استان خبر داد و اضافه کرد: با این اقدام مشکلات برخی تعاونی‌ها حل شده و با ابلاغ کامل طرح جامع، بسیاری از مشکلات دیگر در ارومیه و دیگر شهرهای استان حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه راه آهن برای شهر و مسیر شهرهای مراغه تا ارومیه فقط مسافری دیده شده بود، از رفع نواقص این طرح در یک و نیم سال گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر، ایستگاه باری ارومیه به صورت کامل به اتمام رسید، ایستگاه نقده هم در مراحل نهایی است.

به گفته رهبردین، در خصوص ایستگاه‌های مهاباد و میاندوآب هم پیمانکار انتخاب شده است.

کارنامه عمرانی دولت در آذربایجان غربی/ توسعه همه بخش‌ها در سایه نگاه ویژه

وی با اشاره به اینکه اقدامات بسیار خوبی هم در راستای بهبود مسیر زوار اربعین در آذربایجان غربی انجام شده است، ادامه داد: در این راستان محور نقده - پیرانشهر و حیدرآباد - نقده به صورت بزرگراهی احداث می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته را شنبه‌های محرومیت زدایی عنوان کرد و گفت: این طرح نیز که در ارومیه شروع شد، اثرات بسیار خوبی در توسعه عمرانی مناطق محروم استان داشت.

به گفته وی، بسیاری از مشکلات کوی سالار و لاله ارومیه از جمله آب شرب این منطقه از طریق این طرح حل شد؛ ۲ مدرسه با ظرفیت یک هزار نفر افتتاح شد و مراکز دیگر اجتماعی فرهنگی نیز در این منطقه در حال ساخت است.

رهبردین تاکید کرد: این طرح در محله‌های دیگری نظیر کشتارگاه و بادکی ارومیه هم ادامه دارد و اقدامات خوبی برای توسعه خدمت رسانی در این مناطق هم اجرایی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha