توسعه روستاهای ماکو در دستور کار دولت سیزدهم/ شتاب خدمت رسانی افزایش یافته است

ارومیه - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به برگزاری دور دوم سفر شهرستانی استاندار به ماکو و برگزاری نشست بررسی مصوبات سفر اول گفت: توسعه روستاهای ماکو در بین این ۲ سفر مشهود بود و شاهد بهبود خدمات رسانی با نگاه ویژه دولت سیزدهم در بین روستاییان این منطقه بودیم.

یاسر رهبردین روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا در بین سفر اول و دوم به شهرستان ماکو شاهد توسعه راه ها، احداث کلاس های درس روستایی، ارتقای شاخص های گازرسانی، اجرا و بازنگری طرح های هادی، اجرای طرح آبیاری و آبخیزداری و همچنین توسعه پوشش اینترنتی در روستاها بودیم.

وی اضافه کرد: با تامین اعتباری که از منابع ملی، استانی و مشارکت منطقه آزاد ماکو انجام شده، ۳۹ کیلومتر راه روستایی احداث و آسفالت شده و هفت کیلومتر نیوجرسی نیز در راه های اصلی منطقه جای گذاری شده است.

وی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته در راستای توسعه خدمات آموزشی به ویژه در روستاهای ماکو اظهار کرد: علاوه بر احداث مدرسه ۱۰ کلاسه استثنایی در شهر ماکو، چهار کلاس درس برای جمع آوری مدارس کانکسی در روستاها احداث شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه گازرسانی به ۱۲ روستا در بین ۲ سفر شهرستانی مقام عالی استان در ماکو به اتمام رسیده، ادامه داد: اجرای طرح هادی در هشت روستا و مطالعات بازنگری در ۹ روستا نیز در این مدت صورت گرفته است.

رهبردین از احداث ۳.۵ کیلومتر کانال آبیاری در روستاهای ماکو خبر داد و گفت: همچنین سه رشته قنات و ۲ طرح آبخیزداری در این مدت در ماکو اجرایی شده که نقش مهمی در ذخیره سازی و تامین آب کشاورزی منطقه داشته است.

وی یکی از مطالبات روستاییان در همه شهرستان های آذربایجان غربی به ویژه شهرستان ماکو را توسعه خدمات اینترنتی و پوشش مناسب عنوان کرد و افزود: در این راستا بین ۲ سفر شهرستانی، در ۱۴ روستا پوشش اینترنتی مناسب در این شهرستان ایجاد شده است.

وی همچنین از اتمام عملیات اجرایی اتصال خط دوم آب شرب ماکو از تصفیه خانه شماره یک به شماره ۲ خبر داد و اظهار کرد: با این اقدام، ۱۸۰ لیتر به دبی آب این تصفیه خانه افزوده شده و روند مناسبی در آبرسانی به شهروندان ایجاد خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: طبق برنامه ریزی ها، تا دهه فجر امسال میزان شاخص های توسعه ای در ماکو با اجرای کامل مصوبات سفر شهرستانی، رشد قابل توجهی خواهد داشت.

استاندار آذربایجان غربی و مدیران استانی، روز گذشته در دومین سفر شهرستانی به ماکو، میهمان مردم و مسوولان این شهرستان بودند؛ جلسه بررسی مصوبات سفر در این شهرستان تا بامداد امروز، سه شنبه ادامه داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha