انقلاب اسلامی دریا و دریانوردی را از تعطیلی و فراموشی خارج کرد 

بوشهر - ایرنا - امام جمعه موقت بوشهر گفت: در دوره ننگین قاجار و پهلوی از ظرفیت دریا با وجود اینکه تحریم و دشمنی هم وجود نداشت استفاده نشد در حالی که انقلاب اسلامی دریا و دریانوردی را از تعطیلی و فراموشی خارج کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با کارکنان ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی دانایی، جسارت، توانایی، همت و اعتماد به نفس هدیه انقلاب اسلامی به ایران و ایرانیان عزیز است.

وی افزود: حضور ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش در مناطق دور دست و اقیانوس‌های آرام و اطلس حضوری امنیت ساز برای کشور است.

امام جمعه موقت بوشهر تصریح کرد: آمریکایی‌ها در گذشته برای حمل و نقل‌های دریایی مانع تراشی می‌کردند اما حضور ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در دریا نشان داد که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند انجام دهد.

وی با اشاره به تقدیر رهبر معظم انقلاب اسلامی از کارکنان ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی بیان کرد: ۶۵ هزار کیلومتر دریانوردی در هشت ماه افتخار بی سابقه ای بود که با همت جوانان ایرانی در تاریخ دریانوردی ایران به ثبت رسید.

هاشمی عملکرد موفقیت آمیز ناوگروه ۸۶ پیرامون کره زمین را نشات گرفته از همت بلند، اراده راسخ، اعتماد به نفس، قدرت طراحی عملیات، دانش پیشرفته نظامی، مدیریت کارآمد، شجاعت و استقامت در مقابل سختی‌ها عنوان کرد که افتخاری برای ایران و ایرانی شد.

وی صبر و بردباری خانواده این دریادلان دریانورد را عاملی مهم دانست که موجب سهل شدن این ماموریت شد.

هاشمی با بیان اینکه حرکت ناوگروه ۶۸ مصداق دستور صریح قرآن است که می فرماید تا می‌توانید استعداد و قدرت به دست آورید برای روز مبادا گفت: حرکت ناوگروه ۸۶ در واقع عمل به این فرمان قرآن بود.

حضور مردم در عزاداری امام حسین (ع) دشمن را شکست داد

امام جمعه موقت بوشهر گفت: با وجود تلاش دشمن برای کمرنگ جلوه دادن حضور مردم در مراسم عزاداری امام حسین (ع) اما مردم با هوشیاری پرشکوه‌تر و پرفایده‌تر از سال‌های گذشته نقشه دشمن را برهم زدند.

وی اضافه کرد: امید می‌رود اربعین امسال نیز با وجود گرمی هوا پرشور تر از سال‌های گذشته برگزار شود و حماسه دیگری به ثبت برسد.

هاشمی با اشاره به ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: این افراد سال‌ها در اسارت صدام بودند اما با وجود همه سختی‌ها تهدید اسارت را تبدیل به فرصت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha