۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۰۶
کد خبرنگار: 2158
کد خبر: 85196690
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی راکد در کشور احیا شد

۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۰۶
کد خبر: 85196690
پنج هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی راکد در کشور احیا شد

بروجرد - ایرنا - دبیر اجرایی نهضت احیای واحدهای اقتصادی کشور گفت: پنج هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی راکد سال گذشته در احیا شد.

به گزارش ایرنا، علی کریم پور نطنزی روز شنبه در بازدید از برخی واحدهای صنعتی بروجرد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مقرر شد امسال نیز هشت هزار واحد راکد به چرخه تولید باز گردد.

وی اظهار کرد: مدل احیای این واحدها متفاوت است و واحدهای احیاگر باید کنار واحدهای احیا جو باشند تا به نتیجه برسد که تیم احیاگر باید در زمینه های مالی، حقوقی و فنی، بازاریابی مهارت داشته باشد.

دبیر اجرایی نهضت احیای واحدهای اقتصادی کشور گفت: در خصوص واحدهای ورشکسته ابتدا باید مسائل ورشکستگی آن بررسی و مالک آن مشخص شود و در مراحل و فازهای مختلف برنامه ریزی شود تا احیا صورت گیرد.

کریم پور بیان کرد: در این مدل از احیای واحدهای تولیدی، تسهیلات به صورت مستقیم به واحد نمی دهیم بلکه باید واحد احیاگر و احیاجو مراحل احیا را با هم سپری کنند که اتفاقات خوبی در شهرستان بروجرد رخ داده و از واحدهای خوبی بازدید شده است.

وی افزود: مجموعه ای در حوزه کاشی و سرامیک در ابن شهرستان راکد است که قول کمک دادیم ولی مدل احیا آن متفاوت است اما در تمام این واحدها در تامین مالی مشکل دارند، که در ابن مدل از احیا چهار شاخص در نهضت احیا مدیریت مدنظر است که شامل مدیریت مجموعه، حقوقی و بانکی که مشاوره های حقوقی داده شود، حوزه فنی و یکی هم حوزه اصلی تامین مالی است که کل کشور باید وارد شود و روش‌های تامین مالی را دنبال کنند.

بیش از ۶۵۰ واحد صنعتی بزرگ و کوچک از جمله داروسازی اکسیر، نساجی، کاشی جم و سامان کاشی وجود دارد و به دلیل آنکه حدود ۴۰ درصد صنعت لرستان در بروجرد واقع شده این شهرستان قطب صنعت استان محسوب می‌شود.

از مجموع ۶۵۰ واحد صنعتی بروجرد ۴۵۰ واحد فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha