۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۵۷
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85197004
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیر آموزش و پرورش: گنبدکاووس ۲۰ فضای آموزشی تخریبی دارد
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس از وجود ۲۰ مدرسه و فضای آموزشی تخریبی در مناطق شهری و روستایی این شهرستان مرزی خبر داد و تصریح کرد: هفت باب مدرسه تخریبی در مقطع ابتدایی و ۱۳ واحد هم در مقطع متوسطه دوره اول و دوم هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «عراز مراد مغربی قوجق» شنبه‌شب در نشست خبری با فعالان رسانه‌ای گنبدکاووس به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار گفت: برای مقاوم سازی این تعداد مدرسه تخریبی، علاوه بر پیگیری جهت جذب منابع ملی و استانی، رایزنی‌های با خیرین مدرسه ساز در سطح شهرستان، استان و کشور نیز درحال انجام است.

وی بابیان اینکه گنبدکاووس خیرین مدرسه ساز خوبی دارد که در سطح استان گلستان نمونه هستند، افزود: هم اکنون چندین مدرسه در مناطق شهری و روستایی این شهرستان با مشارکت نیکوکاران درحال ساخت است و برخی پروژه‌های ساخته شده یا درحال احداث این عزیزان جهت تکمیل منتظر تخصیص سهم اعتباری دولت است.

مغربی قوجق، آمار دانش آموزان گنبدکاووس از پیش دبستانی تا متوسطه دوره دوم را ۸۹ هزار و ۵۷۳ نفر در ۶۰۰ آموزشگاه اعلام کرد و بیان داشت: برای سال تحصیلی جدید افزون بر ۳۰۰ نفر به آمار دانش آموزان این شهرستان اضافه خواهد شد.

وی از انجام فرایند ثبت نام دانش آموزان کلیه پایه‌ها، هدایت تحصیلی دانش آموزان ورودی پایه دهم و سازماندهی نیروهای انسانی (معلمان، دبیران، معاونین و مدیران مدارس) برای سال تحصیلی جدید در قالب پروژه مهر هم خبر داد و گفت: امسال در راستای راهبرد کیفیت بخشی آموزشی وزارت آموزش و پرورش دبیران مدارس خاص (شاهد، تیزهوشان، هیات امنایی و نمونه دولتی) باید ۵۰ درصد موظفی تدریس خود که ۲۴ ساعت در هفته است در مدارس دولتی عادی شهر و روستاها تدریس کنند.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس همچنین با تبریک ۱۷ مرداد روز خبرنگار و گرامیداشت شهادت »محمود صارمی» خبرنگار ایرنا، بیان داشت: خبرنگاران از پیشگامان اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه و از عوامل اصلی پیشرفت و توسعه کشور هستند.

مدیر آموزش و پرورش: گنبدکاووس ۲۰ فضای آموزشی تخریبی دارد

مغربی قوجق با اشاره به تلاش دشمن برای القای ناکارآمد جلوه دادن نظام و کمرنگ کردن دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و دولتمردان، گفت: خبرنگاران و رسانه‌ها باید در راستای جهاد تبیین، اقدامات نظام و دولت را که شبانه روز جهت رفع مسائل و مشکلات مردم تلاش می‌کنند را به اطلاع مردم برسانند.

وی همچنین با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده طی حدود سه ماه مسوولیت خود، افزود: همه تلاش مجموعه مدیریت آموزش و پروورش گنبدکاووس علاوه بر کیفیت بخشی آموزشی، فعالیت‌های عمرانی و احداث و توسعه فضاهای آموزشی، تکریم ارباب رجوع است که همه مدیران این مجموعه باید انرا به عنوان یک اصل اساسی مدنظر قرار دهند.

مغربی قوجق به روند رو به رشد ترک تحصیل در برخی مناطق روستایی بخش مرزی داشلی برون گنبدکاووس هم اشاره کرد و افزود: کمبود مدارس شبانه روزی، بعد مسافت، مسائل و مشکلات اقتصادی و فرهنگی و ازدواج زودهنگام از عوامل اصلی ترک تحصیل دانش آموزان دختر و بعضا پسر به خصوص در پایان تحصیلات متوسطه دوره اول است.

وی گفت: تلاش داریم با همراهی نیکوکاران و تامین برخی مایحتاج تحصیلی دانش آموزان که آمار دقیق آن پس از ثبت نام و در آغاز سال تحصیلی جدید مشخص خواهد شد، آنها را به تحصیل بازگردانیم.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس، اخذ سند مالکیت برای ۱۰۰ مدرسه، راه اندازی پانسیون یا سالن مطالعه برای دانش آموزان در مدارس شبانه روزی بخش داشلی برون، تلاش برای تکمیل استخر دانش آموزی که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیگیری احداث اردوگاه دانش آموزی را از دیگر اقدامات این اداره طی حدود سه ماه گذشته برشمرد.

مغربی قوجق به مساله هدایت تحصیلی و مشکلات ایجاد شده برای ثبت نام دانش آموزان پایه دهم نیز اشاره کرد و گفت: مطابق قوانین و دستورالعمل‌های ابلاغی درسال تحصیلی جدید باید حدود ۴۵ درصد دانش آموزان دختر و پسر این پایه که حدود پنج هزار نفر هستند، در هنرستان‌ها و مدارس کاردانش ثبت نام شوند تا ضمن کسب مهارت‌های فنی، شرایط برای ورود آنها به بازار کار پس از فراغت از تحصیل مهیا باشد.

وی بیان داشت: متاسفانه برخی خانواده ها بدون توجه به علایق فرزند خویش تمایل دارند آنها را در رشته‌های نظری (تجربی، علوم انسانی، ریاضی و معارف) ثبت نام کنند که در واقع استعدادهای آنها هدر می‌رود ضمن اینکه بررسی های ۱۰ ساله نشان می‌دهد قبولی دانش آموزان گنبدکاووس در رشته‌های پزشکی حتی از مدارس تیزهوشان و نمونه، بسیار محدود و انگشت شمار بوده است.

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز گنبدکاووس هم در این نشست با قدردانی از همراهی نیکوکاران گفت: از اواخر سال گذشته ساخت پنج واحد آموزشی در مناطق شهری و روستایی این شهرستان شروع شد ضمن اینکه یکی از خیرین گنبدی (علی محمد چوپانی) هزینه ۵۰ تا ۶۰ میلیارد ریالی احداث مدرسه «اوتیسم» ویژه دانش آموزان شرق گلستان را تقبل کرده است.

عبدالکریم عطایی افزود: مطابق برآوردهای انجام شده بین ۲۰ تا ۲۵ درصد مدارس گنبدکاووس تخریبی یا از استحکام لازم برخوردار نیستند که تقاضا داریم علاوه بر تخصیص اعتبارات ویژه دولتی، خیرین هم به ما کمک کنند.

وی به مولدسازی اراضی مازداد آموزش و پرورش هم اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش زمین مازاد ندارد اما یک ساختمان اداری قدیمی در مرکز شهر و ۱۰ هکتار زمین زراعی در حاشیه شهرک صنعتی این شهرستان دارد که فعلا در اختیار ناحیه مقاومت بسیج سپاه این شهرستان است.

عطایی ادامه داد: تلاش داریم با تحویل این ساختمان و زمین زراعی که حداق ۲ هزار میلیارد ریال ارزش دارند، آنها را صرف تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آموزشی در مناطق شهری و روستایی گنبدکاووس کنیم.

به گزارش ایرنا، در پایان این نشست ضمن پاسخ به سوالات خبرنگاران از آنها با اهدای لوح سپاس و هدایای تجلیل شد.

گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha