۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۵
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85198565
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کسب ۱۶ رتبه برتر کشوری جشنواره خوارزمی توسط دانش آموزان گلستان
آیین تجلیل از برترین‌های جشنواره نوجوان خوارزمی در گنبدکاووس

گنبدکاووس - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش گلستان از کسب پنج رتبه اول و ۱۱ رتبه دوم کشوری گروهی یا انفرادی در نهمین جشنواره علمی خوارزمی توسط دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه این استان خبر داد و گفت: درسال تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۱ حدود ۲۳ هزار نفر معادل ۷۷ درصد دانش آموزان دختر و پسر مقطع تحصیلی متوسطه دوره اول گلستان در این جشنواره علمی شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدرضا نظری روز دوشنبه در آیین متمرکز استانی اختتامیه نهمین جشنواره نوجوان خوارزمی در گنبدکاووس افزود: جشنواره نوجوان خوارزمی در چهار مرحله آموزشگاهی، شهرستانی، استانی و کشوری در ۱۳ محور «زبان و ادبیات فارسی، پژوهش، بازارچه‌های کسب‌ و کار دانش‌آموزی، زبان انگلیسی، فعالیت‌های آزمایشگاهی، دست‌سازه، ریاضی، برنامه‌نویسی، مناظره علمی، تربیت‌ بدنی، فرهنگ و هنر، قرآن و معارف اسلامی، بازی‌های مهارتی و توسعه فردی» برگزار شد و منتخبان هر محور به مرحله بالاتر راه می‌یافتند.

نظری بابیان اینکه گلستان در کسب عناوین جشنواره نوجوان خوارزمی جزو پنج استان برتر کشور است، ادامه داد: این رخداد علمی باهدف شناسایی و کشف استعدادهای دانش آموزان و تلاش برای رشد و شکوفایی آنها برگزار می‌شود و سبب شده تا رقابت علمی خوبی بین نوجوانان ایجاد شود.

به گفته وی، جشنواره نوجوان خوارزمی همچنین مکانی برای درخشش استعدادهای دانش آموزان نخبه است.

کسب ۱۶ رتبه برتر کشوری جشنواره خوارزمی توسط دانش آموزان گلستان

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان به درخشش دانش آموزان نخبه این استان در سال قبل هم اشاره کرد و بیان داشت: تولیدات یک هنرستان دخترانه در بندرگز که ایده آنها تبدیل به تولید محصول شده بود به برخی کشورها صادر می‌شود و وزیر آموزش و پرورش به این هنرستان ۱۰ میلیارد ریال کمک کرد.

نظری افزود: تولید یک هنرستان‌ کلاله هم که در زمینه ادوات کشاورزی موفق به کسب رتبه در جشنواره خوارزمی شده بودند، با دستور وزیر جهادکشاورزی خریداری می‌شود.

وی اضافه کرد: حضور چهار والیبالست نوجوان گلستانی از گنبدکاووس در تیم ملی و کسب مقام نائب قهرمانی جهان و یا کسب رتبه نخست جهان در رشته روباتیک تووسط یک دانش آموز مقطع ابتدایی استان نشان از استعدادهای فراوان دانش آموزی در این استان است.

نظری تاکید کرد: با وجود چنین استعدادهایی در گلستان باید حمایت‌های بیشتری از سوی مسوولان از دانش آموزان نخبه و ایده‌ها و اختراعات آنها صورت گیرد ضمن اینکه آموزش و پرورش تلاش دارد دانش آموزان نخبه را به حوزه پارک‌های علم و فناوری یا هسته نخبگانی استان معرفی نماید.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس هم در این آیین گفت: نهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی طی سال تحصیلی گذشته در ۱۳۷ آموزشگاه مقطع متوسطه اول این شهرستان برگزار شد که هشت هزار و ۶۰۰ دانش آموز در آن شرکت کردند.

عراز مراد مغربی قوجق افزود: دانش آموزان گنبدی در ۹ محور از ۱۳ محور جشنواره موفق به کسب عناوین اول و دوم مرحله استانی و ملی شدند که قابل تقدیر است.

همچنین امام جمعه گنبدکاووس نیز در این مراسم گفت: جشنواره نوجوان خوارزمی جایگاهی برای نمایش استعدادها و محلی برای رقابت علمی دانش آموزان و ارتقای انگیزه آنها در خلاقیت و نوآوری است.

حجت الاسلام محمود ترابی افزود: افزون بر نیمی از استعدادهای دانش آموزی و عناوین کسب شده در مسابقات علمی، ورزشی، فرهنگی و هنری استان گلستان متعلق به گنبدکاووس است و می‌طلبد تا مسوولان نگاه ویژه‌ای به این شهرستان و نیازهای آن داشته باشند.

به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم که مدیر پارک های علمی و فناروی گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس حضور داشتند، از برترین‌های جشنواره نوجوان خوارزمی در این استان با اهدای لوح سپاس و تندیس این رخداد علمی تجلیل شد.

استان گلستان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که افزون بر ۴۰۰ هزار نفر آن در گنبدکاووس سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha