چین: با سفر مقامات تایوان به آمریکا با هر هدف و بهانه ای، مخالفیم

تهران-ایرنا- سخنگوی دفتر امور تایوان در دولت چین با اشاره به سفر یک مقام عالی تایوان به آمریکا، گفت : پکن قاطعانه با هرگونه رفت و آمد رسمی مقامات آمریکا و تایوان مخالف است و با سفر «جدایی طلبان تایوان» به آمریکا به هر دلیل و با هر هدفی که انجام شود، قاطعانه برخورد خواهد کرد.  

به گزارش ایرنا از روزنامه چاینا دیلی، «زو فنگلیان» سخنگوی دفتر امور تایوان در دولت چین امروز (یکشنبه ۲۲ مرداد) در واکنش به ورود «لای چینگ ته» معاون رئیس تایوان به نیویورک ، گفت: چین مخالفت خود را با هر نوع تلاش آمریکا برای تبانی و حمایت از فعالیت های مرتبط با "جدایی طلبی تایوان" اعلام می کند.

حکومت حزب پیشرو دموکراتیک تایوان روز چهارشنبه(۱۱مرداد) اعلام کردکه «لای چینگ ته» معاون رهبر تایوان برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهوری پاراگوئه، عازم این کشور شده و در مسیر این سفر، توقفی در شهرهای نیویورک و سانفرانسیسکو آمریکا دارد.

سخنگوی دفتر شورای ایالتی تایوان با اشاره به لای چینگ ته نامزد انتخابات رئیس جمهوری تایوان است، افزود: لای به بهانه توقف موقت در نیویورک، کشور را فروخته تا منافع شخصی خود را بدست آورد و در نهایت به منافع ملی، صلح و ثبات در این منطقه را به خطر می اندازد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز در خصوص سفر این مقام تایوانی به آمریکا گفت: چین از نزدیک اوضاع را دنبال می کند و اقدامات جدی و قاطعانه ای را برای حفاظت از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود انجام خواهد داد.

پکن، جزیره تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و مقامات چینی در جریان سفر معاون رهبر تایوان به آمریکا، هشدار دادند و گفتند، اقدامات جدایی طلبان تایوان برخلاف اراده مردم این منطقه است.

سخنگوی دفتر شورای ایالتی تایوان تاکید کرد : اقدامات مقامات حزب پیشرو دموکراتیک تایوان فقط سبب ناامنی و جنگ در این منطقه است که فقط مردم تایوان دچار آسیب خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha