۲۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۱۴
کد خبر: 85197273
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درخشش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در المپیاد کشوری

ایلام - ایرنا - معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از درخشش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در مرحله انفرادی پانزدهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، جهانگیر عبدی اظهار داشت: با اعلام نتایج مرحله انفرادی پانزدهمین المپیاد کشوری در سال ۱۴۰۲ نام ۶ نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در میان برگزیدگان آن دیده می‌شود.

وی افزود: ۱۶ نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در این المپیاد در پنج حیطه استدلال بالینی، آموزش پزشکی، همگرایی در علوم پایه، کارآفرینی و کسب ‌وکارهای فناورانه و مدیریت نظام آموزش و سلامت شرکت کرده بودند و پس از بررسی نهایی، ۶ دانشجو موفق شدند به مرحله دوم این المپیاد راه پیدا کنند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: محمدحسین شرافت و علیرضا خدابنده در حیطه همگرایی، علیرضا علی بورونی، جمال علی اصغرلو و فاطمه شکری در حیطه کارآفرینی و مریم زمانی در حیطه آموزش پزشکی، دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایلام هستند که به مرحله دوم انفرادی و گروهی این المپیاد راه یافتند.

عبدی تصریح کرد: هدف اصلی این المپیاد علمی، ترویج تفکر خلاق، تشویق کارتیمی، ایجاد روحیه و نشاط کار علمی و دانشجویی، تلاش برای ارتقای توانمندی دانشجویان در نقد و حل مسائل نظام سلامت کشور در فضایی صمیمی، اخلاقی و پرنشاط و تشویق تبادلات علمی بین دانشگاهی است.

وی گفت: عناوین موضوعات مرحله اول انفرادی در حیطه‌ها شامل «حیطه استدلال بالینی: میکروبیوم روده و بیماری‌ها»، «حیطه آموزش پزشکی: کلیات آموزش پزشکی با تمرکز بر آموزش مبتنی بر محیط کار»، «حیطه همگرایی علوم پایه: پروبیوتیک»، «حیطه کارآفرینی و کسب‌وکارهای فناورانه: شبیه‌سازهای آموزشی» و «حیطه مدیریت نظام آموزش و سلامت: ادغام آموزش و نظام سلامت» است.

وی افزود: این المپیاد علمی شامل مرحله غربالگری کشوری (انفرادی اول) و انفرادی دوم و ۲ مرحله آزمون گروهی است و مرحله دوم انفرادی و گروهی در اوایل مهرماه برگزار و در مراسم اختتامیه افراد برگزیده در هر حیطه برای کسب مدال و یا دیپلم افتخار معرفی خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha