۴۲ طرح عمرانی و  بهداشتی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان  در دست اجراست

کاشان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت:هم اکنون ۴۲ طرح عمرانی نیمه‌تمام در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان در دست اجراست که بیمارستان ۳۶۰ تخت خوابی حضرت بقیه الله(عج) کاشان و بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) آران و بیدگل از مهم ترین این طرح هاست.

به گزارش ایرنا،دکتر کورش ساکی روز یکشنبه در نشست خبری افزود:ساخت بیمارستان ۳۶۰ تخت خوابی حضرت بقیه الله(عج) کاشان از سال ۱۳۹۶ آغاز شده و تکمیل آن از مهمترین مطالبات مردم این شهرستان است.

وی اظهار کرد:این بیمارستان تا کنون تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۷۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیان کرد: برای تکمیل ساختمان این بیمارستان هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است و اگر مبلغ یادشده تامین شود در مدت سه سال تکمیل و به بهره برداری می رسد.

ساکی گفت:سال ۱۳۸۷ بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) کلنگ زنی شد،در این سال ها ۷۶درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تکمیل آن، مطالبه ۱۶ ساله مردم شهرستان است و با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

وی افزود:اتمام عملیات عمرانی و تجهییز بخش های مختلف بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) آران و بیدگل نیازمند ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار است.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: ۹۰ دانشجوی خارجی از کشورهای عراق،افغانستان،بنگلادش ، سوریه، لبنان، بحرین، یمن، تاجیکستان ، هند و پاکستان در دانشگاه علوم پزشکی کاشان تحصیل می کنند.

وی اظهار کرد: این دانشجویان در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، تغذیه و هوشبری تحصیل می کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تفاهم نامه های پژوهشی با دانشگاه های خارجی ازجمله آلمان،ایتالیا،لهستان و مالزی داریم و کارهای پژوهشی مشترک اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با دانشجویان دانشگاه های خارجی انجام شده است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.
شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha