۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۱۳
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85197805
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

البرز بیشترین آمار متقاضیان زن برای داوطلبی انتخابات مجلس را داشت

کرج - ایرنا - رییس ستاد انتخابات استان البرز گفت: این استان با ۲۰ درصد، بیشترین آمار متقاضیان زن برای داوطلبی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را به خود اختصاص داد .

به گزارش ایرنا به نقل از کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان البرز، "مرتضی ولی پوری " روز دوشنبه اعلام کرد: بر اساس آمار پیش ثبت‌نام روزانه در سامانه جامع انتخابات، در روز اول ۲۱۶ نفر، روز دوم ۱۶۱ نفر، روز سوم ۱۷۶ نفر، روز چهارم، ۱۱۲ نفر، در روز پنجم ۱۳۰ نفر و در آخرین روز نیز ۳۱۸ نفر نسبت به پیش ثبت نام خود در پنجره واحد وزارت کشور به آدرس keshvar.moi.ir اقدام کردند.

وی در خصوص ترکیب سنی متقاضیان یادآور شد: از این تعداد ۲۱ درصد متقاضیان بین ۴۰ تا ۴۵ سال، ۱۶ درصد ۴۵ تا ۵۰ سال، ۱۳ درصد بین ۵۰ تا ۵۵ سال و ۲۷ درصد نیز بین ۵۵ تا ۷۵ سال دارند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز همچنین در خصوص ترکیب جنسیتی متقاضیان عنوان کرد: ۲۶۲ نفر از متقاضیان معادل ۲۰ درصد بانوان و یک هزار و ۶۰ نفر معادل ۸۰ درصد آقایان هستند.

البرز بیشترین آمار متقاضیان زن برای داوطلبی انتخابات مجلس را داشت

ولی پوری همچنین در خصوص ترکیب تحصیلی متقاضیان افزود: ۷۰ درصد متقاضیان کارشناسی ارشد، ۱۶ درصد کارشناسی با سابقه ایثارگری یا یک دوره نمایندگی مجلس، ۱۱ درصد دکترا و سه درصد مدرک حوزوی که ۹ نفر نیز مشمول ماده ۲۹ هستند که باید پیش از پیش ثبت نام استعفا داده باشند.

عدالت رسانه ای برای تمام داوطلبان به صورت یکسان برنامه ریزی شود
رییس ستاد انتخابات استان البرز از همراهی و همکاری اصحاب رسانه استان در خصوص دعوت از تمام اقشار مردم به منظور شرکت در مرحله پیش ثبت نام از دواطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی قدردانی کرد.

وی گفت: در ادامه این مسیر از مرکز صدا و سیمای البرز انتظار می رود هم راستا با سیاست های کلان کشوری نسبت به تعیین وقت مناسب به داوطلبان جهت معرفی و ارایه برنامه های خود اقدام کند تا علاوه بر رعایت عدالت رسانه ای برای تمام داوطلبان، بسترهای لازم به منظور انتخاب اصلح از سوی مردم فهیم فراهم شود.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، متقاضیان داوطلبی شرکت در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی فرصت داشتند طی بازه زمانی ۱۶ لغایت ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۲ از ساعت هشت صبح الی ۱۸ عصر با مراجعه به پنجره واحد وزارت کشور نسبت به پیش ثبت نام خود اقدام کنند که در این راستا دواطلبان حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد با داشتن حدود ۴۵۰ متقاضی به ازای هر کرسی، رتبه نخست پیش ثبت نام داوطلبی مجلس را به خود اختصاص دادند.

پس از بررسی شکلی مدارک، مرحله نهایی ثبت نام ۲۷ مهر الی سه آبان انجام می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha