۲۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۲۰
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85197836
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چین به اتباع خود در پاکستان هشدار داد

۲۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۲۰
کد خبر: 85197836
چین به اتباع خود در پاکستان هشدار داد

اسلام‌آباد - ایرنا - به دنبال حمله امروز به کاروان نیروهای امنیتی پاکستان در بندر «گوادر» که در حال اسکورت مهندسان چینی بودند، سفارت چین به اتباع خود در پاکستان هشدار داد که مراقب خود باشند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از رسانه‌های پاکستانی، سفارت و سرکنسولگری چین به ترتیب در اسلام‌آباد و کراچی مرکز ایالت سِند در جنوب پاکستان نسبت به تردد اتباع خود در پاکستان به ویژه پس از حمله تروریستی در شهر گوادر هشدار داد.

سفارت چین در اسلام‌آباد با صدور بیانیه‌ای تلاش عناصر تروریستی برای هدف قرار دادن اتباع چینی را محکوم و از واکنش سریع و موثر نیروهای امنیتی پاکستان در مقابله با عوامل این حمله قدردانی کرد.

در این بیانیه افزوده شد: با توجه به وضعیت امنیتی کنونی، سفارت چین به شهروندان خود در پاکستان یادآوری می کند که هوشیار باشند و اقدامات پیشگیرانه در برابر خطرات امنیتی را برای اطمینان از امنیت جان و مال خود انجام دهند.

ارتش پاکستان ضمن تایید حمله به نیروهای امنیتی خود در بندر گوادر اعلام کرد که در اقدامی سریع و تلافی جویانه دو مهاجم کشته شدند و هیچ آسیبی به نیروهای امنیتی یا غیرنظامیان وارد نشده است.

چین به اتباع خود در پاکستان هشدار داد

منابع پاکستان اظهار نظری درباره وضعیت مهندسان چینی در شهر گوادر نکردند در عین حال برخی رسانه‌ها مدعی شدند این حمله علیه اتباع چینی صورت گرفته و گروهی به اصطلاح ارتش آزادیخواه بلوچ نیز مسوولیت آن را برعهده گرفته است.

گروه‌ تروریستی به اصطلاح ارتش آزادیخواه بلوچ اردیبهشت سال گذشته نیز مسوولیت حمله انتحاری علیه اتباع چینی در کراچی را برعهده گرفت که طی آن سه نفر از اساتید چینی موسسه کنفسیوس کشته شدند.

با وجود روابط قوی میان اسلام‌آباد و پکن و راهبردی توصیف شدن آن از سوی دو طرف، چین بارها از پاکستان برخورد جدی با عوامل حملات به اتباع خود را مطالبه کرده است، موضوعی که به چالش جدی برای همکاری‌های دو کشور تبدیل شده و ممکن است ایمنی پایدار طرح «راهروی مشترک اقتصادی چین و پاکستان» را تحت الشعاع قرار دهد.

پاکستان حمایت خارجی و مداخله سرویس‌های جاسوسی را عامل عملیات‌های تروریستی در ایالت بلوچستان علیه اتباع چینی و طرح‌های مرتبط با راهروی مشترک اقتصادی می‌داند. اسلام‌آباد رقیب سنتی خود یعنی دهلی‌نو را نیز به حمایت مالی و لجستیکی از شورشیان ضددولت و طراحان حمله به نیروهای امنیتی در پاکستان متهم می‌کند.

سرکنسولگری چین در شهر کراچی روز جمعه دوم آذرماه ۱۳۹۷ هدف حمله مسلحانه قرار گرفت. در آن حمله، دو پلیس و یک نیروی محافظ اماکن دیپلماتیک پاکستان و دو شهروند پاکستانی کشته شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha