۲۲ مرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۰۵
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 85197940
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰ درصد اراضی ملی در کردستان صاحب سند مالکیت شد

۲۲ مرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۰۵
کد خبر: 85197940
۱۰۰ درصد اراضی ملی در کردستان صاحب سند مالکیت شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل ثبت اسناد و املاک کردستان گفت: ۱۰۰ درصد اراضی ملی در استان کردستان با تلاش مجموعه سازمان ثبت و همکاری سازمان جنگل‌ها و مراتع صاحب سند مالکیت شد.

به گزارش ایرنا، اکبر پیرمحمدی روز یکشنبه در نشست خبری با رسانه های استان کردستان در سنندج افزود: حدنگاری یکی از اولویت‌های سازمان ثبت در کردستان است و در همین راستا تا کنون برای همه اراضی ملی استان، سند صادر شده است.

وی افزود: از ۹۰۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان، تا پایان سال گذشته ۴۳۰ هزار هکتار برابر با حدود ۴۸ درصد اراضی زراعی استان حدنگاری شده است و تلاش بر این است این رقم تا پایان سال جاری به ۸۰ درصد برسد.

به گفته وی برای سهولت در انجام حدنگاری، تمام پهنه‌های استان کردستان به ۱۲ پهنه با توپوگرافی مشابه تقسیم شده و با چند شرکت‌ برای تفکیک و مستندسازی قرارداد بسته شده است.

وی افزود: ۳۵ درصد اختلافات در محاکم قضایی بحث ملکی است که تحقق ۱۰۰ درصدی حدنگاری اراضی کشاورزی، کاهش اختلافات ملکی را به دنبال دارد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کردستان اظهار داشت: ۵۸ هزار هکتار از اراضی اوقافی استان مستند سازی شده و برای آن اسناد مالکیت آن صادر شده است با طراحی سامانه سحاک هم تعداد ۲ هزار پرونده از ۲۹ هزار پرونده برای صدور سند به امور اراضی ارسال شده است.

پیرمحمدی ضمن دعوت مردم برای تبدیل اسناد دفترچه ای خود به سند تک برگ گفت: ۱۰۴ هزار سند مالکیت دفترچه‌ای در کردستان وجود دارد که اگر صاحبان این دفترچه‌ها مراجعه کنند در کمترین زمان به صورت رایگان به سند تک‌برگ تبدیل خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به عملکرد ثبت اسناد و املاک کردستان در چهار ماه امسال اشاره کرد و افزود: در چهار ماهه امسال ۳ هزار و ۸۳ فقره سند به تک برگ تبدیل شده که به نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲.۷ درصدی داشته است همچنین در چهار ماهه سال گذشته ۱۶ هزار و ۷۹۵ سند مالکیت صادر شد که این رقم در مدت مشابه امسال به ۳۳ هزار و ۸۰۱ فقره افزایش یافت.

پیرمحمدی تصریح کرد: بستر سامانه امضای الکترونیک بصورت مکانیزه و غیرحضوری در استان ایجاد شده است که کاهش ۸۰ درصدی مراجعین ثبت شرکت‌ها را به دنبال داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha