معاون استاندار مازندران: تقویت انسجام فرهنگی اکسیر عزت آفرین ملی است

ساری- ایرنا- معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران ضمن تاکید بر لزوم تعمیق باورهای دینی برای مقابله با الگوهای ناسازگار، بیان داشت: تقویت انسجام فرهنگی اکسیر عزت آفرین ملی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح الله سلگی شامگاه یکشنبه در جلسه هیات اندیشه ورز مازندران با اشاره به ضرورت توجه به مفاهیم معنوی و فرهنگی بر لزوم سرمایه‌گذاری برای انتقال پیام‌های ماندگار و ارزشی در قالب های نوین به نسل جوان و نوجوان تاکید کرد.

وی گفت: عدم گفت و گوی تاثیر گذار و مهارت محور با نسل جدید آسیب جدی در عرصه فرهنگی است.

این مسوول استانی با یادآوری آرمانخواهی نسل اول انقلاب، افزود: نسل جدید با الهام از اندیشه های مانای کانون های دینی مسیر پیشرفت و بالندگی کشور را ادامه خواهد داد.

معاون استاندار مازندران: تقویت انسجام فرهنگی اکسیر عزت آفرین ملی است

وی با اشاره به برخی مشکلات و دغدغه های فرهنگی در جامعه، اظهار داشت: دشمن با بهره گیری از خلأهای فرهنگی در پی گسست نسلی و ساخت و ترویج الگوهای ناسازگار با فرهنگ دینی است.

رشد جامعه در گرو اعتلای فرهنگی کشور

سلگی با بیان اینکه رشد یافتگی جامعه در گرو اعتلای فرهنگی کشور است، تصریح کرد: دستگاه‌های فرهنگی باید با محور قرار دادن جوانان و نوجوانان از این سرمایه های مولد فکری در برابر هجوم سازمان یافته فرهنگی صیانت کنند.

این مقام مسوول اجرای طرح های تحول در عرصه فرهنگی را سبب رفع چالش های ناپایدار این بخش دانست و بیان داشت: تقویت خرده فرهنگ های بومی و آئینی در مازندران موجب استحکام پایه‌های فرهنگی و دفع آسیب های این عرصه خواهد شد.

وی مازندران را مهد فرهنگ و تمدن اسلامی توصیف کرد و افزود: پایداری سامانه های فرهنگی دیار علویان در گرو تقویت انگاره های مبتنی بر فرهنگ دینی و بومی است.

معاون استاندار مازندران: تقویت انسجام فرهنگی اکسیر عزت آفرین ملی است

سلگی با تاکید بر ضرورت هم افزایی تلاش ها در مسیر اعتلای فرهنگی کشور، تصریح کرد: تقویت اتحاد و انسجام فرهنگی در سایه حفظ سلایق متکثر سیاسی حول دستاوردهای انقلاب اسلامی اکسیر رهایی بخش و عزت آفرین ملی است.

وی با اشاره به برخی مشکلات و نارسایی های زیرساختی حوزه اجتماعی و فرهنگی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی باید با بهره گیری از ظرفیت عظیم اقشار مختلف مردم در اعتلای حکمرانی نوین مردم محور بکوشند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران خاطر نشان کرد: راهبرد محوری کشور در عرصه حکمرانی ، تقویت اتحاد دولت و ملت و همگرایی ملی در مسیر پیشرفت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha