پذیرایی مرزداران دهلرانی از زائران اربعین در تاریخ ماندگار می ماند

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: رشادت و دلاوری مردم دهلران در دفاع مقدس و امروز در خدمت به زوار اربعین در تاریخ کشور ماندگار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید ضیاء الدین آقاجان پور شامگاه یکشنبه در همایش علمداران در دهلران با تقدیر از سوابق مردم دهلران در دفاع مقدس و اربعین اظهار داشت: مقاومت و ایستادگی ملت در جنگ تحمیلی با دست خالی و علی رغم حمایت همه جانبه استکبار جهانی از دشمنان به تاسی از فرهنگ عاشورایی و شهادت طلبی بود و در آن برهه حساس با اقتدار و افتخار از عزت، کشور و ناموس خود دفاع کردند.

وی افزود: در طول تاریخ جنگ ها هر بار مقداری از کشورمان توسط بیگانگان اشغال شد، اما در دفاع مقدس آحاد ملت و رزمندگان اجازه ندادند یک وجب از خاک این کشور در تصرف دشمن بماند و این در تاریخ ملت ما ماندگار است.

نماینده ولی فقیه در عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: این مقاومت و ایستادگی را به تعبیر شهید حاج قاسم سلیمانی که ما ملت امام حسین (ع) هستیم را از مرام و منطق اباعبدالله الحسین (ع) در مقابل ظلم و ستم آموخته ایم.

آقاجان پور با بیان اینکه نظام سلطه همان کشورهایی هستند که می خواهند خواسته نامشروع خود را به ملت ها تحمیل کنند، گفت: ایرانیان زیر بار زور نمی روند و این رویه برگرفته از فرهنگ عاشورایی و اقتدار کشور در همه حوزه هاست.

وی اضافه کرد: امروز در اوج اقتدار هستیم و دشمن جرات حمله به ایران اسلامی را ندارد، چون نظام ما از اقتدار بالای دفاعی برخوردار است و این حاصل درسی است که از امام حسین (ع) که در مقابل یزیدیان ایستاد، فرا گرفته ایم.

وی با اشاره به ویژگی های مردم دهلران گفت: مردم دهلران هر آنچه دارند، ایام اربعین در خدمت زوار می گذارند و این خصوصیت ممتاز دارای اجر معنوی است .

نماینده ولی فقیه در عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به اقدامات در حوزه جاده های دهلران بعنوان مسیر دوم اربعین اشاره کرد و گفت: به زودی با سفر رئیس جمهور انقلابی و ولایی به استان ایلام خبرهای خوشی در رسیدگی به شهرستان خواهید شنید.

پذیرایی مرزداران دهلرانی از زائران اربعین در تاریخ ماندگار می ماند

فرماندار ویژه دهلران هم با اشاره به تردد ۲ میلیون زوار اربعین از محورهای مواصلاتی این شهرستان اظهار داشت: مردم دهلران ایام اربعین در پذیرایی و اسکان زوار سنگ تمام می گذارند.

لطیف صادقی به سوابق دهلران در دفاع مقدس هم اشاره کرد و افزود: مرزداران دهلرانی با همان روحیه در خدمت به زوار با تشکیل موکب های مردمی پای کار هستند.

مداحی و سینه زنی و اقامه نماز جماعت از دیگر برنامه های اجتماع علمداران دهلرانی بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha