۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۱۷
کد خبر: 85198292
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۴ پروژه کشاورزی با اشتغالزایی ۵۷۳ نفر در یزد آماده بهره‌برداری است

یزد- ایرنا- سرپرست سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: ۹۴ پروژه مهم عمرانی و تولیدی در بخش‌های مختلف کشاورزی این استان با اشتغالزایی ۵۷۳ نفر آماده بهره برداری است و در هفته دولت افتتاح می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی جهاد کشاورزی یزد، محمد علی حاتمی زاده افزود: این طرح ها در حوزه آب و خاک ، صنایع تبدیلی و تکمیلی ، دام و طیور ، باغبانی ، مرتعداری و تجاری با اعتباری بالغ بر ۸۲۲ میلیارد تومان آماده افتتاح است.

وی اظهار کرد: از این طرح ها ۷۴ پروژه در بخش آب و خاک ، سه مورد صنایع تبدیلی و غذایی کشاورزی، ۶ واحد گلخانه سبزی و صیفی و ۱۱ طرح هم در بخش دام و طیور آماده بهره برداری است.

حاتمی زاده افزود: طرح های یاد شده در شهرستانهای ابرکوه، خاتم ، تفت و یزد ، میبد و اردکان و مهریز افتتاح می شوند.

وی اضافه کرد: بخش کشاورزی استان با وجود اینکه در مجموع حدود یک درصد از کل سطح زیرکشت آبی کشور را به خود اختصاص داده، ۱.۳ درصد از تولیدات کشور را از آن خود کرده است که موید بهره وری مناسب از زمین و آب توسط کشاورزان زحمتکش این خطه است.

از ۱۱۲ هزار هکتار اراضی قابل کشت یزد، ۳۲ هزار و ۳۵۴ هکتار (معادل ۲۹ درصد) زراعی و ۷۹ هزار و ۶۴۶ هکتار (معادل ۷۱ درصد) به کشت محصولات باغی و گلخانه ای اختصاص دارد و بخش عمده درآمد کشاورزان مربوط به باغبانی و کشت محصولاتی مانند پسته، انار، زردآلو ، زعفران و گیاهان دارویی است.

مجموعا ۴۵۰ طرح عمرانی در شهرستان‌های مختلف استان، برای بهره برداری در قالب ۳۱۱ پروژه در هفته دولت آماده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha