۳۱۱ پروژه عمرانی در استان یزد آماده بهره‌برداری در هفته دولت است

یزد – ایرنا – معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت: ۴۵۰ طرح عمرانی در شهرستان‌های مختلف استان، برای بهره برداری در قالب ۳۱۱ پروژه در هفته دولت آماده شده است.

به گزارش ایرنا، محمدجواد ابوالحسینی روز شنبه در جمع اصحاب رسانه استان یزد، افزود: این پروژه ها که در طول هفته دولت مورد بهره برداری قرار می گیرد با اعتباری بالغ بر ۲۶۷ هزار میلیارد ریال اجرا شده است .

وی ادامه داد: در یکسال گذشته فعال سازی طرح های عمرانی در تمام بخش ها در دستور کار قرار داشت و اقدامات موثری برای تکمیل طرح های در دست اجرا صورت گرفت که منجر به تکمیل ۴۵۰ طرح در قالب ۳۱۱ پروژه شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد ادامه داد: تا قبل از سال ۱۴۰۰ فعالیت های عمرانی روندی نزولی یافت و کاهش جدی داشت به گونه ای که بر از طرح های عمرانی عملا تعطیل شده بود که با آغاز فعالیت دولت سیزدهم با تامین منابع ، این پروژه ها فعال سازی و از رکود خارج شده است.

ابوالحسینی افزود: امسال نیز فعالیت های عمرانی گسترش یافته و علاوه بر آن در زمینه نهضت مسکن ملی اقدامات زیادی انجام شد که الگوی ویلاسازی برای این واحدها به عنوان الگوی خاص از استان یزد به کشور معرفی شد .

وی یادآور شد: در ۲ سال اوج فعالیت ویروس کرونا که مراودات اجتماعی را تحت تاثیر قرار داد، بر روی عملکردها همه بخش های اقتصادی تاثیر داشت و شرکت های حمل و نقل نیز در این مدت ضرر زیادی متحمل شدند و برخی از این شرکت ها تعطیل شد.

معاون عمرانی استاندار یزد گفت: هنوز هم تحت تاثیر اثرات این اپیدمی هستیم و بخش از ناوگان را از دست داده ایم و برخی فعالان این بخش شغل خود را عوض کردند و حوزه حمل و نقل دچار کمبودهایی شد، همچنین در زمینه ریلی و هوایی نیز تحریم ها بر مشکلات این بخش افزوده است .

معاون استاندار یزد: ۳۱۱ پروژه عمرانی در استان یزد آماده بهره‌برداری در هفته دولت است

ابوالحسینی گفت: در نوروز امسال تعداد مسافر استان به میزان سال‌های قبل از کرونا رسید و این امکان فراهم شد تا دوباره شاهد رونق فعالیت گردشگری و حوزه حمل و نقل باشیم که همین موضوع باعث شد، خرید وام برای اتوبوس های بین شهری و همچنین تامین ملزومات ریلی و نوسازی ناوگان در دستور کار قرار گیررد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا در مورد گلایه مردم از حذف قطار ترنست یزد - تهران در اواخر دولت قبل نیز گفت: هم اکنون این قطارها فقط ۴ رام در مسیر تهران تا زنجان فعالیت دارد و بقیه مسیرها حذف شده بود که در دیدار دو هفته پیش با مدیرعامل رجا مقرر شد ۲ خط ترنست برای یزد راه اندازی شود و پیگیری های لازم در این زمینه در حال انجام است که امیداواریم تا پایان سال شاهد فعالیت خط ترنست یزد - تهران باشیم.

معاون عمرانی استاندار یزد در مورد تامین سرویس مدارس نیز گفت: فرهنگ استفاده از وسابل نقلیه قبل و بعد از کرونا عوض شد و ضریب استفاده از خودرو شخصی افزایش یافته است، همچنین تعیین نرخ سرویس مدارس نیز در حوزه آموزش و پرورش و شورای اسلامی شهر است و در مورد ترافیک نیز بر اساس آماری که آموزش و پرورش به ما اعلام می کند ، برنامه ریزی می شود تا با کمترین مشکل در این زمینه مواجه شویم.

۱۸۰۰ واحد مسکن در استان یزد آماده تحویل به متقاضیان است

ابوالحسنی اظهار داشت: در زمینه اجرای طرح های نهضت ملی مسکن نیز ۴۰۰ واحد بعد از تکمیل تا قبل از هفته دولت به متقاضیان تحویل شد و تا این لحظه ۱۸۰۰ واحد دیگر آماده تحویل شده که در هفته دولت تحویل متقاضیان خواهد شد و در مجموع ۲۲۰۰ واحد به متقاضیان تحویل می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ی یزد گفت: در بخش مسکن تعهد استان ۵۴ هزار واحد است که در ۴ سال باید انجام شود در حالیکه بیش از ۱۳۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند و ۶۹ هزار نفر واجد شرایط شناسایی شده اند، لذا افزایش واحد برای پاسخگویی به همه متقاضیان تایید شده مورد نیاز است و تامین زمین برای آن در حال پیگیری است تا همه واجدان شرایط از این طرح برخوردار شوند.

ابوالحسینی اظهار داشت: تامین مالی و نیروی کار ماهر و ظرفیت مالی متقاضیان از چالش های مهم حوزه مسکن است که برنامه ریزی برای رفع این مشکلات متقاضیان و بهبود شرایط در دستور کار قرار دارد تا متقاضیان بر اساس توانایی نسبت به تامین مسکن اقدام کنند .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha