۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۲۵
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85198301
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۹۳ موسسه و مرکز غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی زنجان فعالیت می‌کند

زنجان - ایرنا - سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: هم اکنون ۱۹۳ موسسه و مرکز غیردولتی تحت نظارت بهزیستی استان فعالیت می‌کند که از این تعداد ۱۰۶ مرکز شامل مراکز مثبت زندگی، خدمات مشاوره و نگهداری مددجویان و ۸۷ موسسه غیردولتی است.

نعمت ملکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این موسسات در تلاش هستند تا بهزیستی را در افزایش سطح رفاه اقشار محروم و آسیب‌پذیر جامعه و آگاهی‌رسانی به طبقات مختلف در مسیر بهتر زیستن و مبارزه با آسیب های اجتماعی یاری کنند.

وی اضافه کرد: ساماندهی اقشار آسیب دیده جامعه، کودکان بازمانده از تحصیل، زنان در معرض آسیب و کودکان خیابانی، آموزش و آگاهسازی نوجوانان، جوانان و همه اقشار جامعه در زمینه شناخت اثرات زیان‌بار مواد مخدر و روان‌گردان‌ها از جمله فعالیت های اثربخش تشکل های مردم نهاد است.

این مسوول ادامه داد: همچنین این نهادها می توانند در افزایش سطح سلامت و ارتقای فرهنگ عمومی سلامت روان جامعه و همچنین در پیشگیری، غربالگری و درمان بیماری ها نقش ویژه و مهمی داشته باشند.

به گفته نعمتی، در این راستا برنامه های غربالگری های تنبلی چشم کودکان و شنوایی سنجی نوزادان بهزیستی که به منظور پیشگیری از معلولیت اجرا می شود با همکاری سمن ها و سازمان های مردم نهاد انجام می گیرد.

وی اظهار داشت: بهزیستی مجوزهای لازم را فقط به موسساتی اعطا می کند که ضوابط را مد نظر قرار داده و توان مالی و تخصصی را داشته باشند.

سرپرست بهزیستی استان زنجان، در خصوص واگذاری فعالیت ها به بخش غیردولتی، خاطر نشان کرد: متقاضیان دریافت مجوزهای موافقت اصولی مراکز بهزیستی و مراکز مثبت زندگی می توانند با مراجعه به سامانه الکترونیکی mojavez.ir نسبت به ثبت مراکز موضوع ماده ۲۶ اقدام کنند.

وی یادآور شد: مدت اعتبار موافقت اصولی مراکز غیر دولتی ۱۸ ماه است که این اعتبار تنها یکبار و به مدت ۶ ماه تمدید می شود و مدت اعتبار پروانه مسوول فنی و پروانه تاسیس نیز به مدت پنج سال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha