دبیر ستاد امر به معروف اردبیل: فعالیت خود را بر مطالبه‌گری از مسئولان متمرکز کرده‌ایم

اردبیل - ایرنا - دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل از اجرای ۳۰۰ عملیات امر به معروف و نهی از منکر در استان خبر داد و اعلام کرد: این ستاد در ۱۸ عرصه تخصصی فعالیت می‌کند و بیشتر فعالیت خود را بر امور مطالبه‌گری از مسئولان متمرکز کرده است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سیدابراهیم میرعباس زاده روز دوشنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی به مناسبت روز خبرنگار گفت: همه باید انجام تکالیف قانونی و شرعی حیطه کاری مرتبط را از مسئولان امر مطالبه کنند و تنها در این صورت امر به معروف و نهی از منکر واقعی اتفاق می‌افتد.

وی ایرانیان را مردمانی نجیب و مقید به ارزش‌های انسانی و اسلامی خواند و افزود: مطالبه تکالیف و تعهدات مسئولان حق مردم است و امروزه همه خدمات قابل ارائه به مردم باید الکترونیکی شود تا مردم به آسانی و بدون واسطه خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل اضافه کرد: ستاد پیگیر این امر است که ۳۲ نهادی که بودجه عفاف و حجاب می‌گیرند، بودجه دریافتی را در چه اموری صرف کرده‌اند و باید پاسخگوی این موضوع باشند.

وی بیان کرد: این ستاد در تمامی ادارات استان اردبیل فعال و احیا شده و بیشتر آسیب‌های مهم ارائه خدمت به مردم در ادارات توسط اعضای این ستاد شناسایی شده و ستاد در حال کمک به ادارات مرتبط برای حل نواقص و رفع نارسایی‌ها است.

حجت‌الاسلام میرعباس زاده با تاکید بر لزوم بیان محسنات و خدمات مفید و برجسته ادارات و خادمان مردم اظهار کرد: متاسفانه اغلب بر امر بیان نواقص و عیوب متمرکز می‌شود در حالی که بر اساس قواعد امر به معروف و نهی از منکر، باید محسنات نیز بیان شود و این ستاد در این زمینه هم ورود کرده است.

وی با بیان این که ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل اضافه کرد: با فعال‌سازی ستاد امر به معروف ، استان اردبیل در شاخص عملکرد جزو پنج استان برتر کشور قرار گرفته است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر نباشد، جامعه به جامعه مرده تبدیل خواهد شد و امروزه خبرنگاران بخشی از این تکلیف قانونی و شرعی امر به معروف و نهی از منکر را انجام می دهند.

وی همچنین عشق خدمت و روشنگری را رسالت اصلی خبرنگاری و مطابق با اهداف عالی امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: خبرنگاران زبان، چشم و قلب جامعه محسوب می‌شوند و به همین علت مسئولان در شنیدن حرف آنها و پذیرش نقدهای انجام شده باید سعه صدر داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha