حزب الله؛ پیروزی الهی و نبردی که معادلات منطقه‌ را تغییر داد

تهران - ایرنا - امروز دوشنبه ۲۳ مرداد ماه مصادف با ۱۴ اوت هفدهمین سالروز پیروزی الهی حزب الله لبنان بر رژیم صهیونیستی در نبرد ۳۳ روزه ای است که معادلات منطقه‌ را تغییر داد و خط بطلانی بر توهم ارتش شکست ناپذیر این رژیم کشید.

به گزارش ایرنا، پیروزی تاریخی مقاومت اسلامی لبنان در مقابل جنگ تجاوزگرانه سال ۲۰۰۶ رژیم صهیونیستی علیه لبنان را می توان نقطه عطفی دانست که معادلات سیاسی و نظامی در منطقه و همچنین معادلات در حوزه رویاروی با این رژیم اشغالگر را تغییر داد.

صبح روز چهاردهم اوت ۲۰۰۶ پس از ۳۳ روز استقامت و فداکاری دلاورمردان مقاومت و وارد کردن ضربات سنگین به متجاوزان، سرانجام رژیم اسرائیل تن به پایان تجاوزگری خود علیه لبنان و آتش بس داد و قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل در این باره اعلام شد.

مقاومت ۳۳ روزه رکن اساسی برای دستیابی به این پیروزی بود. این پیروزی، قدرت ادعایی دشمن و ماشین نظامی ددمنش آن را در هم کوبید و تأثیر خود را بر روند درگیری جهان اسلام با رژیم صهیونیستی گذاشت.

حزب الله؛ پیروزی الهی و نبردی که معادلات منطقه‌ را تغییر داد

دشمن صهیونیستی دوازدهم جولای ۲۰۰۶ با تجاوز به حاکمیت لبنان، به مدت بیش از یک ماه، دست به انواع تروریسم علیه مردم لبنان زد و در این راه زرادخانه مرگبار خود را با چراغ سبز و حمایت آمریکا و تعدادی از کشورهای غربی و برخی کشورهای عربی منطقه به کار گرفت اما مقاومت در کمین او بود و توانست خسارت های نظامی بزرگ و گسترده ای به او وارد کرده و سرانجام او را مجبور به پذیرش شکست و قبول آتش بس کند.

پیروزی در جنگ ۳۳ روزه تجلی‌گاه اراده مقاومت و ایثار شهدا و مجروحان شد و جایگاه و اهمیت گزینه مقاومت را به عنوان تنها انتخابی که قادر به حفظ کرامت مردم و جلوگیری از هژمونی دیگران است، تثبیت کرد.

این پیروزی همچنین نشان داد که تنها ضامن بازپس گیری سرزمین های اشغالی، همانا مقاومت است و این واقعیت بر همگان ثابت شد که دفاع از میهن و مقدرات آن و مقابله با توطئه های دشمن صهیونیستی و نقشه های تفرقه افکنانه آن، جز از طریق مقاومت در برابر اشغالگران و داشتن قدرت بازدارندگی در برابر این رژیم امکان پذیر نیست.

حزب الله؛ پیروزی الهی و نبردی که معادلات منطقه‌ را تغییر داد

رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۶ میلادی شکست خورد و این شکست به بحرانی در درون آن تبدیل شد. از آن زمان هرچه گذشت بر قدرت و توان مقاومت بویژه در سطح رزمی و موشکی و پهپادی افزوده شد و سطح تثیبت بازدارندگی به جایی رسید که دشمن صهیونیست جرائت ماجراجویی نظامی علیه لبنان را ندارد و خود در درون با فرسایش بویژه در سطح ارتش روبرو است.

این پیروزی دل های مبارزان مقاومت در سراسر منطقه را برای مقابله با دشمنان بیش از پیش محکم کرد و نشان داد که با نیروی اراده و اتکال به خداوند، پیروزی وعده داده شده الهی حتما محقق می شود و اکنون نگاه نیروهای مقاومت به آزادسازی سازی باقیمانده اراضی اشغالی از جمله اراضی اشغالی لبنان و سرزمین تاریخی فلسطین و جولان اشغالی سوریه و اقامه نماز نیروهای محور مقاومت در مسجد مبارک الاقصی و نابودی غده سرطانی "اسرائیل" دوخته شده است و آنها در این راه درحال بسیج و انباشت توان نظامی خود با پشتوانه مردمی جهان اسلام در برابر این رژیم بحران زده و فرتوت هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha