۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۰۱
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85199082
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

المشاط: پیروزی لبنان مفید بودن مقاومت در برابر دشمنان را اثبات کرد

تهران-ایرنا- رئیس شورای عالی سیاسی یمن در پیامی هفدهمین سالروز پیروزی لبنان در جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ برابر رژیم صهیونیستی را به ملت، دولت، ارتش، و مقاومت این کشور تبریک گفت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از شبکه المسیره، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن در این پیام تبریک گفت: رویارویی حزب‌الله با جنگ تجاوزکارانه اسرائیل و پیروزی بزرگی که در سال ۲۰۰۶ میلادی به دست آورد، مفید بودن جهاد در راه خدا و مقاومت در برابر دشمنان به جای تسلیمُ به زانو درآمدن و نوکری را به همه آزادگان ثابت کرد.

وی افزود: مقاومت اسلامی لبنان با دو پیروزی توانست دوران شکست‌ها را پایان دهد و زمان پیروزی‌ها را بگشاید و همه فرزندان امت اسلامی را به رهایی و استقلال امیدوار کند.

امروز (دوشنبه) ۲۳ مرداد ماه مصادف با ۱۴ اوت هفدهمین سالروز پیروزی الهی حزب الله لبنان بر رژیم صهیونیستی در نبرد ۳۳ روزه ای است که معادلات منطقه‌ را تغییر داد و خط بطلانی بر توهم ارتش شکست ناپذیر این رژیم کشید.

صبح روز چهاردهم اوت ۲۰۰۶ پس از ۳۳ روز استقامت و فداکاری دلاورمردان مقاومت و وارد کردن ضربات سنگین به متجاوزان، سرانجام رژیم اسرائیل تن به پایان تجاوزگری خود علیه لبنان و آتش بس داد و قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل در این باره اعلام شد.

مقاومت ۳۳ روزه رکن اساسی برای دستیابی به این پیروزی بود. این پیروزی، قدرت ادعایی دشمن و ماشین نظامی ددمنش آن را در هم کوبید و تأثیر خود را بر روند درگیری جهان اسلام با رژیم صهیونیستی گذاشت.

ژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۶ میلادی شکست خورد و این شکست به بحرانی در درون آن تبدیل شد. از آن زمان هرچه گذشت بر قدرت و توان مقاومت بویژه در سطح رزمی و موشکی و پهپادی افزوده شد و سطح تثیبت بازدارندگی به جایی رسید که دشمن صهیونیست جرائت ماجراجویی نظامی علیه لبنان را ندارد و خود در درون با فرسایش بویژه در سطح ارتش روبرو است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha