۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۱۲
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85198640
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱۰ کیلومتر راه روستایی در استان اردبیل آسفالت می‌شود

اردبیل - ایرنا - معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ۱۱۰ کیلومتر راه روستایی تا پایان فصل کاری در این استان آسفالت می‌شود.

منصور نجف‌قلیزاده روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا، با بیان اینکه هم اکنون در مجموع ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی در نقاط مختلف استان اردبیل در حال مرمت و بهسازی است، افزود: از این مقدار ۱۱۰ کیلومتر از راه ۳۵ روستا تا پایان فصل کاری آسفالت خواهد شد.

وی با اشاره به هزینه بر بودن احداث، بهسازی، مرمت و بازسازی راه ها، بیان کرد: برای بهسازی و مرمت این ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

نجفقلی‌زاده با اشاره به حذف اعتبارات ملی راه‌های روستایی از سال ۹۹ اضافه کرد: منابع استانی جوابگوی نیازهای حوزه راه سازی نبوده و انتظار می‌رود با احیای ردیف ملی راه‌های روستایی مشکلات تامین منابع این بخش حل شود.

معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل با بیان اینکه برای احداث و آسفالت هر کیلومتر راه روستایی بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است، اظهار کرد: امیدواریم با حمایت فرمانداران شهرستان‌ها و تلاش‌ نمایندگان ساعی استان در مجلس شورای اسلامی مشکلات مالی راهداری رفع شود.

نجف‌قلیزاده احداث، بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی را یکی از مهمترین مطالبات روستاییان در استان اردبیل عنوان کرد و گفت: احداث راه‌های روستایی زمینه‌ساز توسعه بخش کشاورزی، اقتصاد روستا و پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و حتی مهاجرت معکوس خواهد شد.

وی افزود: با وجود تمام مشکلات احداث، بهسازی، مرمت، شن‌ریزی و آسفالت راه‌های روستایی از اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل است.

به گزارش ایرنا از مجموع ۶ هزار و ۷۳۶ کیلومتر راه ارتباطی استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۳۵ کیلومتر راه اصلی، ۷۱۴ کیلومتر راه فرعی، ۴۷ کیلومتر راه درون شهری و بیش از پنج هزار و ۳۰ کیلومتر راه روستایی است ، از بیش از پنج هزار و ۳۰ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۷۴ کیلومتر آسفالت، هزار و ۳۵ کیلومتر شنی و هزار و ۲۲۱ کیلومتر خاکی است.

استان اردبیل در مجموع هزار و ۸۹۵ روستا و آبادی دارد که از این تعداد ۶۰ روستا تک خانواری و یا فاقد سکنه، راه ارتباطی ۹۲۸ روستا آسفالت و راه ارتباطی ۸۷۱ روستا شنی و یا خاکی است.

این استان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسالم در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha