۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۴۶
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85196808
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انجام بیش از ۱۳ هزار معاینه فنی خودرو در استان اردبیل

اردبیل - ایرنا - معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: بیش از ۱۳ هزار خودرو سنگین و نیمه‌سنگین در چهار ماه گذشته به مراکز معاینه فنی این استان مراجعه کرده‌اند.

به گزارش ایرنا ، رضا شیرین‌زاده روز شنبه در بازدید از مرکز معاینه فنی شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت از تعداد وسایل نقلیه مذکور تعداد ۱۲ هزار و ۴۶ خودرو در معاینه قبول و موفق به اخذ برگه معاینه فنی شده و یک‌هزار و ۳۶۱ خودرو طی فرآیند مذکور شرایط لازم را نداشته‌اند.

وی اضافه کرد: ۱۰ هزار و ۸۰۸ خودرو در معاینات فنی اولیه و یک‌هزار و ۲۳۸ خودرو در معاینات فنی بعد از اصلاح عیوب خودرو قبول شدند که بر این اساس در مرحله اول شاهد افزایش قبولی خودروها و در مرحله دوم کاهش ۱۸ درصدی بوده‌ایم.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد: تمامی وسایل نقلیه موتوری اعم از سنگین و نیمه‌سنگین موظف هستند در دوره‌های زمانی مشخص و منظم نسبت به انجام آزمون معاینات فنی، ایمنی و آلایندگی در مراکز مجاز معاینه فنی اقدام نمایند.

وی با اشاره به فعالیت چهار مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین در استان گفت: از این تعداد سه مرکز در شهرستان اردبیل و یک مرکز نیز در شهرستان پارس‌آباد در حال خدمات‌رسانی هستند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل مدت اعتبار برگه‌های معاینه فنی صادر شده را برای خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین با عمر ۱۰ سال ۶ ماه اعلام کرد و گفت: این اعتبار برای خودروهای با عمر بالای ۱۰ سال برابر سه ماه است.

شیرین‌زاده خاطرنشان کرد: بر اساس قانون هوای پاک دوره معافیت انجام معاینه فنی از زمان تولید برای وسایل نقلیه سنگین شخصی و دولتی چهار سال و برای وسایل نقلیه عمومی یک سال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha