۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۴۳
کد خبرنگار: 2211
کد خبر: 85198782
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرعت وزش باد در شهر دهدشت به ۶۸ کیلومتر رسید

۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۴۳
کد خبر: 85198782
سرعت وزش باد در شهر دهدشت به ۶۸ کیلومتر رسید

یاسوج - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه همه ایستگاه های استان تحت تاثیر وزش شدید باد است گفت: حداکثر سرعت وزش باد در شبانه روز گذشته در شهر دهدشت به ۶۸ کیلومتر در ساعت رسید.

ولی بهره مند روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین سرعت وزش باد در دیگر ایستگاه های هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد شامل لیکک ۵۸،سی سخت ۵۶،دوگنبدان ۴۷،یاسوج و لنده۳۲ و امامزاده جعفر ۳۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

وی بیان کرد:استان بیش از یک هفته است که تحت تاثیر پدیده وزش بادهای تند است و از فردا بیست و پنجم مرداد ماه از شدت این پدیده کاسته می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: دمای بالای هوا از دیگر پدیده های هواشناسی استان است که این وضعیت تا پایان هفته جاری ادامه می یابد.

بهره مند تاکید کرد: یاسوج با ۱۸ درجه سانتگراد خنک ترین و شهر لنده ۴۴.۹ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان در شبانه روز گذشته گزارش شده است.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان با یک درصد مساحت کشور یکی از کوچک‌ترین استان‌های کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha