۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۱۲
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85198859
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده صهیونیست: نتانیاهو بیش از هر دشمنی به اسرائیل آسیب رسانده است

تهران-ایرنا- درپی تشدید روزافزون گسست و شکاف میان صهیونیست‌ها به دلیل اقدامات جنجالی کابینه تندرو رژیم اشغالگر، یک نماینده این رژیم تاکید کرد که شخص نخست‌وزیر بیشتر از هر دشمنی به رژیم اسرائیل ضربه زده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، رسانه‌های صهیونیست به نقل از «رام بن باراک» عضو کِنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و رئیس سابق کمیته روابط خارجی و امنیت پارلمان، اذعان کردند که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر بیش از همه دشمنان به این رژیم آسیب رسانده است.

بن باراک در این باره گفت: ما روی صخره نیستیم، ما در لبه پرتگاه و در حال فروپاشی هستیم، یک گروه افراطی و مافیایی قدرت را در دست گرفته و نتانیاهو را برخلاف میلش به جاهای دیوانه‌وار کشانده است. این گروه افراطی ارتش ما را متلاشی کرده و باعث از هم پاشیدن اسرائیلی‌ها و اقتصاد ما شده است.

وی ادامه داد: اینجا یک کابینه ویرانگر وجود دارد که تصمیم گرفت آنچه را که از ۷۵ سال پیش ثابت بود، تغییر دهد. این کابینه تصمیم گرفت این کودتا را انجام دهد و قوانین را به گونه‌ای تغییر داد که ما را به یک سیستم دیکتاتوری تبدیل کند.

بن باراک افزود: اسرائیلی‌هایی که طی سال‌های گذشته خواب بودند، از خواب برخاستند و گفتند بس است، این کودتا است، شما (کابینه) درحال پیش بردن یک کودتای خودکامه هستید.

وی خاطرنشان کرد: این نخست وزیر متوهم در سال‌های اخیر بیش از همه دشمنان اسرائیل به ما آسیب رسانده است و باید درک کند که در پیروی از افراط گرایان زیاده روی کرده است.

این نماینده صهیونیست همچنین هشدار داد: نمی‌توان به این شکل ادامه داد، اگر تجدید نظر نکنند، دیگر اسرائیلی وجود نخواهد داشت.

این اظهارات درحالی بیان شده است که نتایج تازه‌ترین نظرسنجی توسط رسانه‌های رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که پس از تصویب پیش نویس قانون «لغو برهان معقولیت» اکثریت صهیونیست ها از وقوع جنگ داخلی هراس دارند.

«ایهود اولمرت» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به تصویب بخشی از لایحه تغییرات قضایی در پارلمان این رژیم درباره وقوع جنگ داخلی هشدار داده بود.

اولمرت در گفت‌وگو با شبکه چهار انگلیس، گفته بود: یک تهدید وجود دارد، این یک تهدید بسیار جدی است که هرگز قبلاً نبوده است و ما به سمت یک جنگ داخلی پیش می‌رویم.

به گزارش ایرنا، کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه ۲ مردادماه با حمایت نمایندگان خود در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی، پیش نویس لایحه «لغو برهان معقولیت» در چارچوب لایحه تغییرات قضائی را تصویب کرد.

کابینه نتانیاهو با تصویب این قانون به دنبال آن بود که جلوی نظر دیوان عالی رژیم صهیونیستی را درباره مصوبات و انتصابات خود بگیرد و در نهایت این قانون را در کنست به تصویب رساند. این قانون جلوی دیوان عالی این رژیم برای لغو تصمیمات یا انتصابات کابینه را که آن را «فاقد معقولیت» می‌داند، خواهد گرفت.

تصویب این لایحه نخستین گام در مسیر کاهش اختیارات دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی است. با توجه به تصویب این لایحه، دیگر دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی حق ندارد تصمیمات کابینه رژیم صهیونیستی و وزرای آن را به بهانه معقول نبودن لغو کند.

ادامه تلاش کابینه نتانیاهو برای تصویب و اجرای این قانون، اعتراضات گسترده بویژه در ارتش و بخصوص نیروی هوایی رژیم صهیونیستی ایجاد کرده و موجب تمرد صدها تن از افسران ارشد و میانی در ارتش و نیروهای ذخیره این رژیم شده است، به گونه‌ای که آژیر خطر را برای ایجاد شکاف در ارتش و داخل رژیم صهیونیستی و آسیب دیدن آنچه قدرت و توانمندی بازدارندگی آن می خوانند، به صدا درآورده و بسیاری از رسانه ها و چهره های صهیونیست حتی از خطر فروپاشی درونی رژیم اسراییل سخن گفته‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha