۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۰۷
کد خبر: 85198963
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چند درصد برق تولیدی کشور در مازندران و گلستان مصرف می‌شود؟

 ساری- ایرنا- مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با بیان این که رکورد مصرف برق در این ۲ استان شمالی شکسته شد، گفت: ۹ درصد از این انرژی تولیدی کشور این روزها در مازندران و گلستان مصرف می‌شود.

کوروش موسوی تاکامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: چهارشنبه هفته گذشته مصرف برق در استان های مازندران و گلستان به پنج هزار و ۵۰۰ مگاوات رسیده بود، افزود: بیشترین مقدار مصرف برق این ۲ استان تابستان پارسال با پنج هزار و سه و ۲ سال قبل نیز چهار هزار و ۴۰۰ مگاوات بوده است.
وی تصریح کرد: این میزان مصرف برق، سه برابر متوسط مصرف کشور است و پیش بینی می‌شود این میزان تا چند ساعت آینده تکرار و رکورد بی سابقه مصرف برق در این ۲ استان ماندگار شود.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان ادامه داد: ۹ درصد برقی که در کشور تامین می‌شود روزهای اخیر در ۲ استان مازندران و گلستان مصرف شده است.
موسوی تاکامی بر لزوم رعایت الگوی مصرف برق با هدف تامین و پایداری برق در این روزهای گرم سال تاکید کرد و از مشترکان خانگی خواست لوازم برقی پرمصرف را در ساعات اوج مصرف بین ساعت‌های ۱۲ تا ۱۶ و ۲۰ تا ۲۳ استفاده نکنند.
وی از صاحبان شرکت‌ها، کارخانه‌ها و ادارات دولتی نیز خواست برای کمک به تامین و پایداری شبکه، ژنراتورهای تولید برق را وارد مدار کنند.

چند درصد برق تولیدی کشور در مازندران و گلستان مصرف می‌شود؟

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران گفت: الزام به استفاده از پنل‌های خورشیدی برای تامین برق از جمله مواردی است که باید با جدیت برای اجرایی شدن آن در شهرک‌های مسکونی تفریحی و ویلاهای روستایی اقدام شود.
به گزارش ایرنا، پیشتر معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از ساعت ۱۱ روز دوشنبه ۲۳ مرداد ماه همه ادارات مازندران ملزم به قطع برق شهری هستند و در غیر این صورت با دستگاه مربوطه برخورد خواهد شد.
امید محبی در این اطلاعیه افزود: نظر به اهمیت مدیریت مصرف انرژی به ویژه در روزهای آتی به دلیل ضرورت پایداری انرژی برق برای مصارف خانگی و عدم اخلال در عرصه تولید کشور، حسب دستور جناب آقای حسینی پور استاندار مازندران مقتضی است، تمامی ادارات، نهادها، سرپرستی امور شعب بانکها و بخش های عمومی دولتی از ساعت ۱۱ روز دوشنبه ۲۳ مرداد ماه جاری نسبت به قطع کامل برق شهری دستگاه متبوع و استفاده از ژنراتور برای تأمین برق لوازم ضروری مصرفی اقدام کنند.
وی بیان داشت: همچنین به لحاظ حسن روند خدمت رسانی به مردم استان و اتخاذ تمهیدات لازم برای ایجاد شرایط مناسب برای کارکنان، ضرورت ایجاب می کند مراتب به مجموعه های ذیربط با امکان اجرا به طور عینی ابلاغ و در سایر موارد بر مدیریت مصرف انرژی و رعایت شیوه نامه های مصرف تأکید گردد.

چند درصد برق تولیدی کشور در مازندران و گلستان مصرف می‌شود؟

همچنین محبی در اطلاعیه این را هم مد نظر قرار داد که بدیهی است اجرای این دستور به عنوان یک عزم ملی برای افزایش رفاه عمومی شهروندان و برخورداری مطلوب از نعمت انرژی حائز توجه است، از این رو مصرف انرژی در کلیه ادارات و بخش های دولتی استان مازندران به صورت لحظه ای مورد رصد و ارزیابی قرار گرفته و نتایج این ارزیابی ضمن استحضار استاندار مازندران و طرح در شورای اداری استان به همراه مستندات به وزارتخانه مربوطه منعکس خواهد شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار مازندران در این اطلاعیه که خطاب به همه فرمانداران استان، مدیران کل دستگاه های اجرایی استان، بخشداران، مدیران عامل شرکت ها، موسسات و نهادهای عمومی، مدیریت امور شعب بانکها و شهرداران استان ابلاغ کرد اعلام داشت که مسئولیت اجرای صحیح آن برعهده بالاترین مقام دستگاه است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha