افزایش چهار برابری ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس دوازدهم در استان اردبیل

اردبیل-ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل از افزایش حدود چهار برابری ثبت‌نام داوطلبان انتخابات دوازدهمین مجلس شورای اسلامی در استان نسبت به دوره گذشته خبر داد و گفت: برای هر کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان اردبیل ۱۲۷ نفر رقابت خواهند کرد.

رضا قاسمیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: استقبال داوطلبان برای پیش ثبت‌نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اردبیل هم همانند سایر استان‌های کشور بسیار خوب بود به طوری که تعداد شرکت‌کنندگان در مقایسه با دوره قبل ۳۶۰ درصد افزایش یافته است.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل ضمن قدردانی از استقبال بسیار خوب داوطلبان انتخابات مجلس و توجه مطلوب مردم استان به مقوله مهم انتخابات، افزود: با توجه به اینکه بارگذاری اسناد و مدارک و نقل و انتقال دقیق داده‌ها در بین سامانه‌های متعدد به مقداری زمان نیاز دارد، آمار نهایی و دقیق پیش‌ثبت‌نام در ساعات آتی به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

وی گفت: در مجموع ۸۹۱ نفر در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اقدام به پیش ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۷۶ نفر معادل ۹ درصد بانوان هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل یادآورشد: میزان حضور بانوان در این دوره در مقایسه با دوره قبل سه برابر و در مقایسه با سال ۱۳۹۰ حدود ۱۲ برابر رشد داشته است و در این زمینه شهرستان خلخال با ۲۱ نفر با بیشترین استقبال بانوان مواجه بوده است.

قاسمیان اضافه کرد: در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر ، نمین و سرعین ۴۳۴ نفر، حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز ۱۵۷ نفر و در حوزه انتخابیه گرمی و انگوت ۷۴ نفر اقدام به پیش ثبت‌نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی کرده‌اند.

وی گفت: همچنین در حوزه انتخابیه مشگین‌شهر ۱۱۴ نفر و در حوزه انتخابیه خلخال ۱۱۲ نفر اقدام به پیش ثبت‌نام در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی کرده‌اند

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل خاطرنشان کرد: ۲۷ درصد از داوطلبانی که اقدام به بارگذاری مدارک خود در سامانه کرده‌اند بالای ۵۰ سال و بقیه کمتر از ۵۰ سال هستند که نشان دهنده حضور ایده‌های نو و جدید در عرصه انتخابات است.

به گفته قاسیمان ، برای هر کرسی مجلس شورای اسلامی در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۲۷ نفر در استان اردبیل رقابت خواهند کرد.

به گزارش ایرنا ، ۴۸ هزار و ۸۴۷ نفر در کشور طی روزهای ۱۶ تا ۲۲ مردادماه جاری اقدام به پیش ثبت‌نام در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی کرده‌اند که مدارک و مستندات متقاضیان به ۶ نهاد قانونی ارسال خواهد شد و این نهادها یک ماه مهلت دارند نتیجه بررسی‌های خود را به ستاد انتخابات کشور اعلام کنند.

ثبت‌نام نهایی از دواطلبان از ۲۷ مهرماه امسال به‌مدت یک هفته به صورت الکترونیکی خواهد بود در عین حال وزارت کشور می‌تواند به صورت حضوری هم اقدام به ثبت‌نام از متقاضیان کند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha