۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۲۹
کد خبر: 85199346
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بودجه ۱۴۰۲ شهرداری ساوه بیش از سه برابر افزایش دارد

ساوه - ایرنا - شهردار ساوه گفت: بودجه این شهر در سال جاری نسبت به ابتدای سال ۱۴۰۰ با سه برابر افزایش به ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش ایرنا، «امیررضا یوسفیان» شامگاه دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه با مدیریت شهری متشکل از شهرداری و شورای اسلامی تلاش کرده در چند بخش ریل گذاری داشته باشد اظهار کرد: در این راستا سهم سرانه ای بودجه شهرداری ساوه به مدد همکاری و تلاش فکری و عملی همکاران در مدیریت شهری افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: برای همین منظور تلاش کردیم به توسعه و مطالعه زیرساختی شهر ساوه، نوسازی ناوگان خودرویی و تجهیزات پرداخته شود بخش مطالعات به عنوان بحث اولویت گذاری مدیریت شهری در برنامه های کوتاه، میان و بلند مدت مورد توجه قرار گرفته است.

یوسفیان افزود: در این راستا اطلس مناطق حاشیه شهر با همکاری اساتید مجرب دانشگاهی با گرید یک مطالعات جامعه شناسی و کالبد شناسی فضاهای محیط شهری را تدوین شده است.

وی گفت: معتقدم ساوه یک حالت یونیک در کشور دارد چراکه مهاجر پذیری آن به دلیل کار و اشتغال در کشور بی مانند است و مهاجران آن وقتی که به ۶۰۰ کارخانه بزرگ شهرستان ورود پیدا می کنند و موضوع و دغدغه بعدی آنها پیدا کردن سرپناه است.

شهردار ساوه گفت: به همین خاطر در این شهر ۲۲ محله حاشیه شهری شکل گرفته که ۳۰ درصد از جمعیت شهری ما در انها سکونت دارند که در برخی مواقع از ابتدایی ترین حقوق مدنی خود از جمله آسفالت، جدول کشی، فضای سبز و امکانات هستند.

وی بیان کرد: مدیریت شهری برای رفع این چالش تلاش کرده وفق ماده ۷۵ قانون توزیع قیر یارانه ای سه هزار و ۲۰۰ تن قیر ای را به شهر ساوه از وزارت راه و شهرسازی بگیریم و در راستای ساماندهی معابر و اجرای طرح های بازآفرینی شهری مورد استفاده قرار دهد.

شهردار ساوه گفت: این مهم محقق نمی شد مگر اینکه بتوانیم کارخانه های کوچک قدیمی و بزرگ شهرداری را برای تولید قیر و آسفالت باکیفیت تعمیرات اساسی کنیم.

وی یادآور شد: در گام دوم برای رفع این نیاز شهروندان به ویژه مناطق حاشیه شهر برای نوسازی ناوگان حمل و نقل در دستور کار قرار گرفت و در این راستا چهار دستگاه کامیون سنگین و ۱۰ دستگاه کامیون نیمه سنگین با قیمت کارخانه خریداری شده که هم اکنون نرخ کارخانه ای آنها بیش از ۲ برابر قیمت خریداری شده است.

بودجه ۱۴۰۲ شهرداری ساوه بیش از سه برابر افزایش دارد

دولت هفت برابر شهرداری برای خرید ماشین آلات کمک کرد

وی افزود: امسال شهرداری ساوه در عرصه های مختلف با برنامه حرکت می کند و تعمیرات اساسی کارخانه ها انجام شده و با خرید حدود ۱۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات سبک و سنگین نیاز اساسی شهر در این بخش تا حدود ۲ دهه برطرف کرده است.

یوسفیان افزود: برای این ماشین آلات شامل کامیون ها، اتوبوس ها، ون های مسافری و وانت های چهار محور حدود یک هزار میلیارد ریال از سوی شهرداری ساوه هزینه شده که حدود ۳۰ درصد ارزش آن است و مابقیه اعتبار مورد نیاز حدود ۷۰ درصد از محل کمک های دولت به شهرداری ها تامین شده است.

وی اضافه کرد: همچنین با استفاده از منابع در اختیار شهرداری و کمک های دولتی (در بخش قیر یارانه ای) بیش از ۱۰۰ کیلومتر از معابر مناطق مختلف شهر زیر سازی، جدول گذاری و آسفالت ریزی شده که اعتبار هزینه شده از منابع این شهرداری حدود ۲ هزار میلیارد ریال است.

شهردار ساوه گفت: انجام مطالعات شهری در بخش ترافیکی موضوعی و موضعی، ساماندهی آب های سطحی، بازنگری طرح جامع، خرید اولین نردبان ۵۶ متری آتشنشانی با هزینه کرد ۶۰۰ میلیارد ریالی، تامین اعتبار خرید ۲ دستگاه فوماتیک آتش نشانی به از ارزش ۷۲۰ میلیارد ریال از دیگر برنامه های این شهرداری در ۲سال گذشته است.

وی اظهار کرد: همچنین ساخت بیش از یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی با مشارکت ۷۰ درصدی این شهرستان و ۳۰ درصدی سرمایه گذار بخش خصوصی نیز از جلمه اقدامات مدیریت شهری برای ایجاد درامدهای مولد و پایدار برای شهرداری، جلوگیری از خام فروشی منابع، مدیری سرمایه است.

یوسفیان یادآور شد: اخذ مجوز دریافت ۱۴ مگاوات برق ، حفر چاه عمیق و اجرای شبکه گازرسانی برای شهرک صنوف مزاحم برای فراهم ساختن ارایه خدمت رسانی به ۲ هزار و ۷۰۰ واحد در این شهرک، برنامه ریزی برای افزایش ۵۰ هکتاری فضای سبز دیگر اولویت های مدیریت شهری برای توسعه خدمت به شهروندان است.

از فرصت ها پلی برای آینده شهر خواهیم ساخت

وی گفت: سعی می کنیم از فرصت ها پلی برای آینده شهر بسازیم و برای این مهم هیچ فرصتی را برای خدمت مردم است تلف نخواهیم کرد و در این راستا شهریور امسال فرایند عملیات اجرایی ۴۰ هزار میلیارد ریال طرح آغاز خواهد شد.

شهردار ساوه گفت: احداث اولین پارکینگ طبقاتی ساوه با ۲۷۰ میلیارد ریال، تبدیل ساوه به شهر الگوی سبز کشور در عرصه آموزش، کاهش مصرف انرژی برق (بهره مندی شهر از لامپ های فوق کم مصرف) و مدیریت پسماند (تفکیک زباله از مبدا با شیوه های نوین)، تکمیل کمربندی شرقی و غربی و اجرای تقاطع سه سطح میدان آزادی از دیگر اولویت های این مدیریت است.

کمربندی های غربی و شرقی ساوه یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار گرفت

معاون فنی و عمرانی شهرداری ساوه هم در این آیین با اشاره به اینکه هم اکنون تکمیل طرح های نیمه تمام از اولویت های این شهرداری است افزود: در این راستا از سرگیری تکمیل ساختمان جدید شهرداری که عملیات اجرایی آن سال ۱۳۰ متوقف شده بود از جمله طرح های اولویت دار قرار داده است.

«محمد حسن افشاری »گفت: این ساختمان که در ۱۱ طبقه با ۱۰ هزار متر مربع احداث می شود مقرر شده تا پایان امسال پنج طبقه آن با تزریق ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه پس از ان با حدود ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته سایر طبقات تکمیل می شود افزود: این طرح هم اکنون از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و برخی از بخش های آن از جمله نمای یکپارچه آن از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری ساوه همچنین تکمیل کمربندی های غربی و شرقی شهر جمعا به طول ۱۲ کیلومتر با حدود یک هزار و۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته را از دیگر برنامه اولویت دار این شهرداری اعلام کرد.

وی با بیان اینکه تکمیل این طرح حدود ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد گفت: برای اجرای این طرح ۸۰ درصد مصالح بکار رفته آن توسط شهرداری تامین می شود که این مهم قیمت تمام شده آن را کاهش می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha