بیش از هشت میلیون دلار کالا از گمرک مهاباد صادر شد

مهاباد- ایرنا- رییس گمرک مهاباد گفت: از ابتدای امسال هشت میلیون و ۳۱۲ هزار دلار انواع کالا در قالب ۱۶۸ اظهارنامه صادراتی از گمرک این شهرستان صادر شده است.

احمد احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع محصولات صادر شده از این گمرک، مقصد بیش از ۹۰ درصد کالاها کشور عراق و مابقی نیز سایر کشورهای همسایهبوده است.

وی با بیان اینکه میزان صادرات از گمرگ مهاباد در مقایسه با پارسال از لحاظ ارزش ریالی ۲۰ درصد کاهش یافته است، ادامه داد: محصولات پتروشیمی، فرش ماشینی و پودر رختشویی به ترتیب بیشترین کالاهای صادر شده از گمرک مهاباد در ۹ ماهه نخست امسال بوده است.

رییس گمرک مهاباد با اشاره به اینکه از ابتدای امسال ۲۴۸ پرونده کالای قاچاق نیز در مهاباد به ثبت رسیده است، اضافه کرد: ارزش ریالی این اقلام ۱۸۴ میلیارد ریال است که نسبت به سال پیش از آن بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: لاستیک، پارچه و پوشاک، لوازم خانگی و برقی و فلزیاب به ترتیب بیشترین کالای قاچاق کشف شده را شامل می‌شود.

احمدی اظهار داشت: همچنین طی سال جاری هزار و ۶۸۸ پروانه خروج موقت خودرو از گمرک مهاباد صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۵ درصدی را نشان می دهد.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد و گمرک این شهرستان یکی از گمرک‌های ۹ گانه استان به شمار می‌رود؛ این استان بیش از ۹۶۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق، ترکیه و نخجوان دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha