۹۸ درصد درآمدهای مالیاتی خراسان‌شمالی وصول شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی گفت: بررسی عملکرد چهار ماهه نخست امسال از درآمدهای مالیاتی نشان می‌دهد که حدود ۹۸ درصد از هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال درآمد مصوب وصول شده است.

مجید قهرمانلو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این بازه زمانی هفت هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال وصول شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۳ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: همچنین در این مدت براساس ماده ۱۹۰ قانون های مستقیم و بخشنامه های صادره سازمان مبلغ ۴۲۰ میلیارد ریال به مودیان مالیاتی بخشیده شد.

ط‌بق ماده ۱۹۰ قانون مالیات‌های مستقیم، معادل چهار درصد از مالیات‌های پرداختی مودی تا سررسید مقرر به عنوان جایزه خوش حسابی از بدهی مالیاتی او کسر می شود.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی افزود: ۵۰ درصد از این درآمدهای وصولی مربوط به شرکت بزرگ آلومینای ایران در شهرستان جاجرم، پتروشیمی بجنورد و لوله گستر اسفراین است که نقش بسزایی در کسب مالیات و در نهایت توسعه استان ایفا می کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اتصال سامانه های اطلاعاتی سایر دستگاه های اجرایی با سامانه های امور مالی استان تمامی مالیات ها نسبت به سنوات گذشته به روزتر پرداخت می شود و این مهم موجب شناسایی مودیان جدید و جلوگیری از فرار مالیاتی در استان شده است.

پرداخت ۸۳۰ میلیارد ریال شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی در ادامه گفت: ۸۳۰ میلیارد ریال درآمد مالیات بر ارزش افزوده در چهار ماهه نخست امسال به حساب دهیاری و شهرداری های استان واریز شد.

وی اظهار کرد: از این میزان مالیات پرداختی؛ ۴۲۰ میلیارد ریال به حساب شهرداری ها، ۳۴۰ میلیارد ریال به دهیاری ها، ۱۲ میلیارد ریال به اداره کل امور عشایر واریز شد.

وی افزود: ۵۸ میلیارد ریال نیز به حساب فرمانداری ها واریز شد زیراکه برخی روستاهای خراسان شمالی فاقد دهیاری است.

قهرمانلو یادآور شد: میزان مالیات پرداختی به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان در مدت مشابه پارسال ۷۳۰ میلیارد ریال بود.

وی با بیان اینکه مالیات دارای ۲ نوع شامل مالیات مستقیم و مالیات ارزش افزوده است، گفت: در بخش مالیات‌های مستقیم، مالیات صرفا به حساب خزانه واریز می‌شود اما در بخش مالیات‌های ارزش افزوده، چهار درصد از مالیات وصول شده بین شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و مناطق عشایری تقسیم می شود.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت از نظر شاخص های درآمد و هزینه در ردیف استان های آخر کشور است.

این استان با ۹ شهرستان واقع در شمال شرق کشور است که ۴۴ درصد از آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha