۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۱۱
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85199456
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مصرف آب در شهر کرسف زنجان بالاتر از میانگین استانی است

زنجان - ایرنا - مدیرعامل شرکـت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: سرانه مصرف آب در "کرسف" زنجان ۳۵۰ لیتر و این میزان در میانگین استانی ۲۳۶ لیتر است که بالا بودن مصرف آب در این شهر را نشان می‌دهد.

علیرضا جزء قاسمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا عمده دلیل بالا بودن سرانه مصرف آب در شهر کرسف را استفاده از آب شرب برای آبیاری باغ و باغچه های مجاور منازل مسکونی شهروندان بیان کرد.

وی یادآور شد: شهر کرسف با ۹۸۵ مشترک آب و جمعیت ۲ هزار و ۸۵۰ نفری توان تولید یک هزار و ۱۰۰ متر مکعب آب در شبانه روز را دارد که این آب از چاه قدیمی شهر به میزان روزانه ۱۰۰ مترمکعب و چاه کشاورزی استیجاری به میزان یک هزار مترمکعب تامین می شود.

جزء قاسمی اظهار داشت: در سالهای گذشته آبرسانی به تعداد محدودی مشترک بالا دست شهر با مشکل مواجه بود که در راستای رفع آن مخزن ذخیره یک هزار مترمکعبی و خطوط انتقال رفت و برگشت مخزن با هزینه ای بالغ بر ۹ میلیارد تومان اجرا شد که هم اکنون در مدار بهره برداری قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار ضرورت لایروبی و افزایش ظرفیت چاه موجود این شهر، شرکت آب و فاضلاب سه نقطه را برای حفر چاه پیشنهاد داد که تمامی موارد با مخالفت شورای شهر کرسف مواجه و این شرکت مجبور به حفر چاه در محل پیشنهادی این شورا شد که متاسفانه پس از حفاری، آبی استحصال نشد.

جزء قاسمی گفت: در نهایت مقرر شد شورای شهر کرسف در هر نقطه نسبت به حفر چاه اقدام کند و در صورت استحصال آب، شرکت آبفا تمامی هزینه ها را پرداخت کند که تاکنون هیچ اقدامی از سوی این شورا انجام نشده است.

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب زنجان در حال پیگیری تملک چاه کشاورزی استیجاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha