خشم صهیونیست‌ها از افشای مثله کردن کودکان فلسطینی در کتاب دانشگاهی آمریکا

تهران - ایرنا - صهیونیست‌ها از اقدام یک دانشگاه آمریکایی در گنجاندن محتوای مربوط به معلول و مثله کردن کودکان فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست، به خشم آمدند.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری العربی ۲۱ امروز (سه شنبه) نوشت: اقدام دانشگاه برینستون در ایالت نیوجرسی آمریکا در گنجاندن محتوایی در کتب درسی که نشانگر مسوولیت ارتش صهیونیستی در معلول و مثله کردن عمدی فلسطینی ها و از جمله کودکان فلسطینی است، باعث تشدید تنش میان آمریکا و اسرائیل شده است.

"عمیشای شیکلی" وزیر یهودیان خارج و به اصطلاح مبارزه با یهودی ستیزی کابینه رژیم صهیونیستی با ارسال نامه ای به مدیریت دانشگاه بریستون، خواستار حذف این کتاب از برنامه درسی این دانشگاه شد و آن را تبلیغاتی در جهت تقویت فضای خصمانه علیه دانشجویان یهودی و اسرائیلی دانست.

تشکیلات موسوم به کنگره جهانی یهودیان نیز ادعا کرده که این نوشته، حاوی سخنان نفرت انگیز است.

خبرنگار روزنامه یدیعوت آحرونوت در نیویورک نوشت: شیکلی در نامه ای شدید اللحن به روسای دانشگاه برینستون، خواستار حذف انتشار اقدام نظامیان صهیونیست در معلول و مثله کردن عمدی اجساد فلسطینیان با هدف کسب منفعت مالی که در کتابی با عنوان "حق معلوم کردن" به قلم پروفسور "جیسپیر بور" تشریح شده، گردید.

به زعم شیکلی، این مطلب موجب تحریک علیه یهودیان و رژیم اشغالگر و افزایش نفرت از آن خواهد شد و اهمیت همین امر او را واداشته تا ضمن اعلام محکومیت این اقدام، نگرانی خود را در خصوص تبعات آن ابراز دارد.

وی افزود: واقعا دردناک است که می بینیم چنین کتابی در دانشگاه شما منتشر می شود و در آن صریحا به اقدام تعمدی اسرائیل در معلول کردن فلسطینی ها بعنوان یک راهبرد اشاره شده است، درحالی که این یک اتهام واهی و بی اساس بیش نیست و توطئه ای ضد یهودی در دنیای مدرن است.

به زعم وی، گنجاندن چنین تبلیغاتی از نظر آموزشی هیچ ارزشی ندارد و به جای آزادی بیان، به ایجاد فضای خصمانه علیه "اسرائیلی‌هایی" که در دانشگاه بریستون تحصیل یا در آن کشور زندگی می‌کنند، دامن می زند.

در همین حال، نویسنده افشاگر جنایات صهیونیستی در بخشی از کتاب خود آورده است: در دوره ای که من در مورد تأثیر بین نسلی معلول کردن و آسیب رساندن به کودکان فلسطینی در غزه مطالعه می کردم، بسیاری از فلسطینی ها معتقد بودند که معلول و سپس جدا کردن برخی اعضای بدن فلسطینی ها چیزی است که برای فرزندانشان در جریان حملات نظامیان صهیونیست انجام شده و هدف از آن انجام آزمایش های مختلف روی بدن آنها بوده است.

وی افزوده، همچنین در یک میزگرد در دانشگاه "دارتموث" در مورد فمینیسم زیست محیطی تایید شد که اسرائیلی‌ها تعمدا برای معلول کردن فلسطینی‌ها تیراندازی می‌کنند. از سوی دیگر تیم‌های پزشکی در نوار غزه و کرانه باختری به این میزگرد گزارش داده‌اند که شواهد زیادی را مبنی بر استفاده ارتش اشغالگر از تاکتیک‌های تیراندازی برای فلج کردن و از کار انداختن اندام فلسطینی ها گزارش کرده‌اند.

بور می نویسد، این روند از کاربرد وسایل متعارف مانند گاز اشک‌آور و گلوله‌های لاستیکی برای متفرق کردن جمعیت فراتر بوده و به تیراندازی (با تیر جنگی) به زانو، استخوان ران یا اندام‌های حیاتی آن‌ها و دستیابی به این اعضای بدن، برای اهداف آزمایشی می رسد.

العربی ۲۱ در ادامه گزارش، به تعدادی از پیام های محکومیت انواع چهره ها و سازمان های صهیونیستی در جهان، پرداخته است.

در ادامه گزارش آمده است: کتاب یاد شده این حقیقت را آشکار می کند که ارتش رژیم اشغالگر قدس، حق معلول و مثله کردن فلسطینی ها را جایگزین حق کشتن آنها کرده است و از این طریق با آسیب زدن عمدی به آنها برای کسب منفعت، درد و رنج های بیشتری را به آنها تحمیل می کند.

در این کتاب تصریح شده که رژیم صهیونیستی در همین راستا چندین دهه است که به طور سیستماتیک، به جای کشتن فلسطینی ها در درگیری ها، آنها را معلول و مثله می کند تا بتواند روی اندام آنها اقدامات تحقیقاتی انجام دهد.

انتشار این کتاب در سال ۲۰۱۷ سر و صدای زیادی به پا کرد و نویسنده آن که مدیر برنامه مطالعات جنسیت در دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا است، پیش تر نیز درباره پاکسازی قومی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی سخن گفته و تاکید کرده بود که ارتش اسرائیل با اعضای بدن کودکان فلسطینی همچون یک کالای تجاری برخورد کرده و از آن برای انجام تحقیقات علمی مدنظر خود استفاده می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha