دریافت‌کنندگان تسهیلات اشتغالزایی طرح‌های اقتصادی خود را فعال کنند

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت:تاکنون ۵۳ درصد از سهمیه تسهیلات اشتغالزایی قرض‌الحسنه اختصاصی به استان به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است و به‌همین منظور، متقاضیانی که تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند باید در سریع‌ترین زمان ممکن طرح‌های اقتصادی خود را فعال کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن مولوی روز سه‌شنبه در پایان هفتمین نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگاران استان تاکید کرد: هفت هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی قرض‌الحسنه در این استان پرداخت شده است که این میزان تسهیلات قرض‌الحسنه به هشت هزار نفر از دارندگان طرح‌های اقتصادی خُرد و متوسط در استان تا پایان تیرماه پرداخت شده است.

وی با اشاره به فعال شدن کمیته نظارت در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: اعضای این کمیته وضعیت طرح‌های خُرد، متوسط و بزرگ در استان را رصد می‌کنند و در صورتی که طرح‌ها غیرفعال باشند و یا تسهیلات در جای خود هزینه نشده باشد، با نرخ مصوب شورای‌عالی پول و اعتبار همراه با جرائم برگشت می‌خورد.

مولوی اظهار داشت: ۷۱۰ میلیارد ریال تسهیلات برای احیای واحدهای تولیدی نیمه‌تعطیل، غیرفعال و تعطیل و یا طرح‌های دارای بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیازمند منابع مالی در چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا کرده است که تا یک ماه آینده به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

به گزارش ایرنا، ۱۸ هزار متقاضی در چهارمحال و بختیاری برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۶ ثبت‌نام کردند که پرونده‌های آن‌ها به شبکه بانکی ابلاغ شد.

در این راستا پرونده ۱۰ هزار و ۶۵۹ متقاضی واجد شرایط با ۱۱ هزار میلیارد ریال نیاز اعتباری به‌طور نرم‌افزاری به سیستم بانکی معرفی شد که این میزان با احتساب پرونده‌های ارسالی به‌صورت دستی تا ۱۴ هزار میلیارد ریال افزایش می‌یابد.

از این تعداد تاکنون هفت هزار و ۳۹۶ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۶ برای متقاضیان واجد شرایط مربوط با هفت هزار و ۹۹۵ فقره پرونده پرداخت شده است.

چهارمحال و بختیاری ۱۱ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha